Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: butiker-föreningar-och-länkar
Läst 2023 ggr
idaaforsling
0

Beställa från Flodströms?

Någon som beställt från Flodströms webbutik?

Hittade ett Aquael Shrimp Set 30 Liters där som jag vill ha men har för mig att jag läst dåliga recensioner om dom någonstans?

LajvKrattan
0

Köp på ebay istället, man kan få såna 30-liters för 600 kr. Flodströms tror jag inte att man ska lita på.😛

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

idaaforsling
0

Saken var den att det kostar 519kr på Flodströms.

Hmm, typiskt. Kanske får skippa det då. :/

VildaVittra
0

Jag har beställt ifrån Reptillagret vilket är samma företag och det var ingen bra ide. Köp någon annanstans är min rekommendation.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ellenor123
4

Nej, nej, nej.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

LajvKrattan
0

#2 Har du kollat att det är med frakt och moms? Ibland kan de vara lite luriga med priserna.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

idaaforsling
0

#5 Nä det tillkommer, det blir cirka 640kr med frakten. Men det verkar inte vara någon bra ide att beställa därifrån.

Är 600kr på ebay inklusive frakt?

LajvKrattan
0

#6 Japp, med frakt och allt.🙂

idaaforsling
0

#7 Härligt! Hittar dock inget på eBay, men de kanske kommer. Eller så är de bara ja som inte hittar :p

LajvKrattan
0

#8 Den som jag hittade nu var dyrare än den förra, men det är fortfarande ett bra pris.🙂

[Eheim]
5

Köp inte från Flodströms webbutik du kan få massor med problem !

idaaforsling
2

Jag skippar att handla från Flodströms. #9 Tack! :)

VildaVittra
0

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

PREEMBEAR
0

HAR BARA KOLLAT VÄXTER DÄR BILLIGARE PÅ TRADERA!!!

idaaforsling
0

#12 Tyvärr långt bort, jag bor i Gävleborg. Typ sämsta stället att bo på om man håller på med akvaristik :/ suck!

idaaforsling
0

#13 Det är ju inte växter jag är ute efter utan ett akvarium. Ett sånt jag vill ha finns det en annons av på tradera med det är Flodströms butik.

cattus
2

Skulle vara försiktig med att köpa akvarium på nätet, alltid risk att det blir sprickor som man inte ser förrän senare då det är svårt att bevisa att det hänt under frakten. Speciellt från utlänska sidor, det är nog svårt att reklamera i Sverige, hur är det då inte till ett annat land.

Sleggyman
0

Flodströms har jag beställt en gång ifrån.

Det tog 2.5 veckor och inget kom. Jag försökte ringa & mejla noll svar. Vid 3.5 veckan så fick jag ett svar att det skulle komma veckan därpå. vid 5:e veckan skickade jag ett till mail och fråga vart grejerna tagit vägen. inget svar.
Efter 6.5 veckor skickade jag ett arg mail och ifrågasatte deras kompetens, det tog 40 min så hade jag ett lååångt svar om hur mycket problem de hade med deras leverantörer och annat trams. De lovade att inom 5 dar så skulle de få in artikeln från leverantören 100% säkert.

Ok sånt kan jag köpa kan hända, men man vill ha info om problem uppstår. 

Efter 10 dar till så skrev jag ett mail igen och bad dem skita i min order. Varpå jag fick ett mail dagen efter att artikeln var på väg till deras butik.  Så jag skickade igen men stora bokstäver: avbeställ min order se mail nedan.

Jag fick ett mail ett par dar senare att de tyckte det var lite dålig stil av mig att avbeställa order då de lagt ner massa jobb att få in artikeln….

Så nej beställ inget från dom 😉

walak
0

Gjorde en beställning där ifrån för två veckor sedan på ca 7000kr och det första svaret jag fick ang leveransen var att dom var tvungen att beställa ifrån leverantören men det tar bara 2-3 dagar när dom dagarna gått hörde jag av mig då fick jag svaret 3-5 dagar när dom hade gått så hörde jag av mig igen då fick jag svaret att leverantören skulle skicka det på måndag och dom skulle få det på tisdagen och på onsdag skulle dom skicka min order på onsdagen och på onsdag så frågade jag om ordern skulle gå iväg ja fick jag som svar men senare på samma dag fick jag ett mail om att bilen för försenad så dom skulle skicka ordern på torsdagen så jag skickade ett mail på torsdagen och frågade om ordern skulle skickas och då fick jag svaret ja och dom skulle skicka sändningsnumret när ordern var skickad men inget mail fick jag så då skickade jag ett mail på torsdag kväll och frågade om dom hade glömt att maila sändningsnumret men inget svar jag provade att maila på fredagen men inget svar på hela dagen så då tröttnade jag och mailade att jag avbeställde ordern. Så det värkar som dom inte vill sälja något.