Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3131 ggr
Annelie72
0

Pumputblåset

Hur riktar ni pumputblåset för att det ska bli bäst? Vad jag har läst så tar väl en del bort röret helt och hållet?

[Udoon]
0

jag fick inget rör med dom pumparna jag har, men jag brukar rikta utblåset mot ytan, så man får lite rotation på ytan, tycker det funkar bra. fast jag har varit tvungen att göra som en liten hage åt mina flytväxter😃

MagArne
0

Rätt ut i akvariet bara mot bortre kortsidan. Ibland har jag kört med en liten slangstump på utblåset för att kunna rikta utblåset något beroende på modell av pump.

Till växtakvarium har jag använt långa borrade plaströr utmed bakre väggen för att inte växterna ska blåsa bort.

Carronella1
0

Jag riktar mitt nya akvarium som jag satte igång idag mot mitten lite uppåt. Man får med ett rör som du sa men det låter fruktansvärt mycket att ha det… När man använder det så kommer stora bubblor. När dom når ytan så spräcks dom och det låter som om pumpen håller på att gå sönder efter ett tag. 

Så sa dom i Akvarie Lagret också när jag köpte det…

Lycka till! Skicka gärna bild på hur det blir sen!

Djurälskaren Hjärta

MagArne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här en Eheim 2252 med strilrör i ett 450-liters.

Fjordell
0

Vad är det för pump du har? Jag riktar alltid upp utblåset så att det blir så mycket ytrörelse som möjligt utan att bli världens storm i akvariet. Det hänger förstås också lite på vad för fisk man har, jag har själv fiskar som inte vill ha så strömt, men fortfarande syrerikt vatten.