Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: nybörjarhörnan
Läst 838 ggr
Amelida
0

Tuggande fire red malawi hona

Hej!

Jag såg idag att en av mina malawi honor inte åt när jag matade dem andra. Efter lite närmre titt såg ja att hon va svullen i munnen och tuggade. Ser lite runda bollar i munnen på henne.

Men hur vet jag fall äggen är befruktade eller inte?

MVH Amel & Ida

MiaBertilsson
0

Är dom inte befruktade eller dåliga på annat sätt kommer honan att äta upp dom under de första 10 dagarna. Så bara vänta och se. Hon sorterar ut dåliga ägg under tidens gång också om hon får tugga i fred.

Amelida
0

ok. För jag tänkte ta ut äggen i en thumbler eftersom hon inte äter något och jag har svårt att tro att hon kommer äta något så länge hon har äggen i munnen. Så frågan är när jag ska ta ut äggen.

-Cissi-
0

Vad jag vet ska man inte ta ur äggen innan hon är klar med ruvandet och yngelvården. Dom klarar sej utan mat under den tiden.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Amelida
0

Jag har en så kallad thumbler som gör samma sak som honan när hon tuggar. Dock så måst ja va 100% säker på att hon är befruktad.

MiaBertilsson
0

Har hon äggen i munnen så har hon lekt klart och då bör dom vara befruktade. Honor av munruvare äter inget under de 3 veckor dom har sina ägg/yngel i munnen.