HJÄLP!!!!!!!!!!!!!
Hjälp vad ska jag göra?? Min teleskops slöjstjärt tappade ena ögat(den hänger kvar dock) när jag skulle byta vatten med slamhävert… Jag tror den var nyfiken och simmade upp iden, genast tog jag upp den (slamhäverten) och fisken åkte ur.Jag skäms verkligen över att jag inte tog ut fiskarna innan och att jag inte var mer uppmärksam., jag känner mig hemsk, och jag skäms över mig själv, men snälla hjälp, vad kan jag göra??
LÄNGE LEVE DJUREN!!
man behöver inte ta upp fiskarna varje gång man ska byta vatten. ha lite bättre koll nästa gång bara så ska det nog gå bra. kan tyvärr inte hjälpa dig med fisken😕 stackars, det ser otäckt ut det där :(
Ta upp honom ur karet, låter grymt men ögat kanske kan plockas bort, ge fisken ett saltbad och försöka se om du kan få honom att överleva med bara ett öga?
Jag tar aldrig upp mina fiskar vid vattenbyte, håll lite bättre koll nästa gång bara, det här kan hända vem som helst!
#2 Är det tillåtet att operera på djur utan varken utbildning eller bedövning?
TS, jag skulle förkorta lidandet för stackaren genom att avliva.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 Tillåtet tror jag inte att det är, och hur bedövar man en fisk? Jag gav henne ett alternativ, tror djuret lider mer med ögat hängandes utanför än om det klipps fort. Jag har "opererat" mina fiskar flera ggr om det hänt olyckor, däremot har jag aldrig sugit ut ett öga.
Det är nog bättre att ta bort fisken. Glöm att jag sa nått.
Vi fick avliva den. man såg att den led riktigt rejält min andra fisk (Lasse) simmar runt och letar efter sin kompis. Det blir till zoo affären imorgon och hitta en annan kompis så han inte blir ensam…
LÄNGE LEVE DJUREN!!
Vart bor du? har en teleskop som blir lite mobbad här nämligen ( Nyköping) som du skulle kunna få :)
Jag bor i kungälv (nära göteborg)…varför e han mobbad??
LÄNGE LEVE DJUREN!!
Mobbad och mobbad, han håller sig för sig själv, dom andra guldisar och slöjisarna bryr sig inte ett DUGG om honom, så tycker lite synd om honom :) Han ser "utfryst" ut :/
Stackarn….😔
LÄNGE LEVE DJUREN!!
Det var inte ditt fel Sara97, olyckor händer ibland och det var ju inte meningen. När du använder slamhäverten behöver du inte ta upp fiskarna, de brukar inte simma in i sugen men det skadar inte att vara lite försiktigt nu när du vet att det hänt förut.
Hoppas du hittar en trevlig kompis till din fisk :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus