Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: foder
Läst 1570 ggr
kasse71
0

Räkmix till sällskapsfiskar

Hej jag har en fråga kan man ge räkmix till sällskapsfiskar

[Jens]
0

Det beror på vad du har för sällskapsfiskar. Om du har de vanliga fiskarna som t ex levandefödare så föredrar de annan form av mat.

kasse71
0

Ok jag har 4 platys,3 blackmollys,2 guppis,1 Eldstjärt,1 flyingfox och 4 svärdbärare

[Jens]
0

Det sägs att det inte är så lyckat med räkmix eftersom de inte får i sig alla viktiga saker från räkmix.

kasse71
0

Ok men kan man blanda vanlig fiskmat i räkmixen blir det bätre då? Jag försöker fåigång mina fiskar så att det blir lite yngel i caret

[Jens]
0

Hur länge har du haft igång akvariet?

GuUuLd
1

Allt beror väl på vad du har för ingredienser i räkmixen, finns väldigt många olika recept på det.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

kasse71
0

Jag har haft det i 4 till 5 månader

[Jens]
0

Är du säker på att det är honor och hanar du har i karet för de fiskar du har ska inte ha några problem att få ungar. Åtminstone Platy, molly och Guppy. Har du fina gömställen för dem i ditt kar? Det är som GuUuLd säger om räkmix. Självklart kan man mixa det till sällskapsfiskar också.

kasse71
1

Ja men det är så att jag hadde scalarer i karet men jag gav bårt dåm till en akvarieförening

[Jens]
0

Okej, då förstår jag. Tycker du ska fortsätta mata dem och sedan se till att ha fina gömställen för dina fiskar såsom javamossa, hornsäv m.m. så kommer du säkerligen se några yngel snart. =)

kasse71
0

Ok tack för svar