Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 960 ggr
Aristarcos
0

Nya ottosar äter inte alls :/

Köpte igår nya ottosar till mig, efter att första dog för dryga veckan sedan. Vattnet är ok, helt utan nitrit.

De nya ottosarna bara simmar runt och sitter sedan stilla, jag har inte sett dem äta något sedan de kom till oss i går :/ Har täckt baksida, har även täckt kortsidorna på akvariet, i ett försök att lugna dem… Kan jag göra något mer. Dock har lampan varit tänd idag.

Randen
0

Mina är också sådär, dom är pigga och simmar runt och sitter på glaset ibland, men dom äter mina växter istället för maten och hyperventilerar, ibland bara ligger dom på botten och hyperventilerar…

mimåne
0

De klarar sig betydligt längre än ett dygn utan att äta så än behöver du inte oroa dig. Det kan ta tid att anpassa sig och snart äter de nog ska du se :) Vad har du försökt ge dem?

#1 Har du tillräcklig syretillförsel, om de "hyperventilerar" på botten?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Aristarcos
0

Både algtabletter och några kokta ärtor! Ska jag låta bli att tända akvariet i morgon?

Sarah E
0

Kanske broccoli? Det älskade mina.

mimåne
0

Skalade du ärtorna?

Nä tänd det som vanligt.

Aristarcos
0

Sen jag började mata dem med gurka och squash har de börjat att äta, men alger, nä det äter de inte mycket av… och det var liksom därför man köpte dem.  Finns det någon räka som inte blir uppäten av guppys, passar ihop med guppys, neoner och ottosar som äter alger ?

mimåne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Amanoräka passar.

Apistojohan
0

Med vissa fiskar kan det ta tid innan de kommer i gång med käkandet. Ottosar kan vara sådana. Nu sist tog det nog en vecka innan de började intressera sig för fiskmat. Så ta det lugnt.

Aristarcos
0

Ottosarna har varit hos oss i över två veckor…Och började magra av, så jag var tvungen till slut att göra något för att de inte skulle svälta ihjäl..

mimåne
0

Hur går det nu? Har de börjat äta?

HeidiH
0

Kokt broccoli är ett bra tips! Mina var galna i det!

Aristarcos
0

Jodå de äter, men bara gurka och squash, de gillar inte ärtor eller broccoli. Och äter inga alger..

mimåne
0

Vilka kräsna ena..