Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1170 ggr
Lyan
0

Är detta verkligen tillåtet?

Vet att det är andra regler för butiker men detta kan väl inte vara okej? Två gigantiska Diskus och hur mycket småfisk som helst i ett av de minsta karen jag har sett

Jessicahagstrom94
2

Nej nej och nej det är verkligen inte okej.

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

lollynonna
0

oj.. det är ju tilloch med värre än det jag tyckt varit dåligt…

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

VildaVittra
0

#1 Det baserar du på vilken lag?

TS, för att avgöra om det är lagligt behöver man veta akvariets volym samt antal och längd på fiskarna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
0

Ser ju inte så bra ut men är du säker att de ska vara där hela tiden så de inte bara är där tillfälligt? Ifall de håller på att fixa något kar eller så? Man vet ju aldrig? Tänker eftersom det inte står någon skylt med dem på?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

Jag trodde först att diskusarna (som visade tydlig stress, och det var inte bara detta paret utan flera) var tingade och därför satt där tillfälligt men det var fortfarande så när jag var där i veckan, en månad senare. De hade även en mycket olycklig, kolsvart, diskus i ett kar fyllt av fengäddor men  när jag kommenterade det så sa de att den trivde bättre där än där den bott innan. Glömde dock att kolla det när jag var där i veckan för ville bara därifrån för jag typ skämdes för att jag köpte växter i en butik jag är emot.

Men även om det är fruktansvärt, är det olagligt?

Jessicahagstrom94
1

Jag sa att det inte är okej, sa aldrig att det var olagligt.

Roxie
1

SID 32 står det om utrymme. Så jag tror knappast att detta är lagligt:
http://www.jordbruksverket.se/download/18.26424bf71212ecc74b08000892/1242046835238/DFS_2005-08.pdf

// Sofia

sauk1
4

Men det de kommer undan på är väl att deras akvarier är att anse som tillfällig förvaring och inte permanent hemvist? Missförstå mig inte, jag tycker inte det är ok, men frågan är vad som skulle hända om någon anmälde.

Lyan
3

När det gäller flera vuxna par med Diskus som det normalt verkligen inte är stor åtgång på så borde det ju inte räknas som tillfälligt anser jag men troligen så gör det ju det enligt lagen. Kanske ska ringa till Länsstyrelsen och höra med dem (ska bara övervinna den jäkla telefonfobin i så fall :-/). Det kan ju inte skada iallafall, hellre ett samtal för mycket än ett för lite.

Samma djuraffär har även dumpat bort kaninungar på 10veckor för att de "är för gamla för att säljas". Bara bebisar ju :'(

Draken
0

😢

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis