Iguanodectes geisleri tetra!
Hej är det någon som har denna eller mer info om dem! Fungerar den bra i sällskapsakvarium? Några speciella krav? Tålig? Har hittat dem i en affär och bokat dem men de finns bara 3 st och kostar ju en del. Skulle därför vilja veta mer om dem. Är det ok att bara ha tre? Skulle de trivas bättre om de gick med några Iguanodectes purusii . Hittar inte mycket om dem när jag söker så jag hoppas någon här vet mer! I affären gick dem med tre Iguanodectes purusii och ca 100 kardinaler och var så vansinningt färgsprakande och vackra!
Här har du ganska mycket info om arten. Iguanodectes geisleri - på engelska iofs men det kanske duger ändå? :)
Det verkar som om de vill vara ett stim, med mer honor än hanar. Går det inte att beställa fler från butiken om du skulle vilja det? :)
Den butiken har bara öppet 2 ggr i veckan. Frågade på arken idag och de kan inte få hem dem alls. Verkade som de är sällan förekommande och priset ligger på 120:- för geisleri och 100:- för purusii. Kanske ett dumt köp då? Eller kan de bilda stim med varandra?
Hur som helst så är de ju bara 3 i butiken också, dessutom finns ju en stor risk att de då även kommer förbli tre tyvärr. Om jag hade varit du, så hade jag besökt butiken igen nästa gång de har öppet och hört mig för om de kan få in fler eller vad de tror om saken.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jaha, jag förstår. De verkar vara knepiga att få tag i ser jag.
Jag har ingen erfarenhet av dem personligen (!) men det verkar som om de iaf skulle trivas bättre med andra fiskar ur samma släkte än utan dem ifall det inte finns tillräckligt med fiskar av samma art, om man säger så? :)
Det står dock också att de är känsliga, så det gäller nog att akvariet är ordentligt cyklat och i bra, stabil balans då, annars blir det kanske pengar i sjön.