Fiskarnas namn
Hej! Jag tänkte att det kunde vara kul att starta en tråd där vi skriver vad ni döpt era fiskar till ;-) Eller är det bara jag som döper ? Mina Kilfläcksrasbora heter alla Bert-Olof. Mina skralares heter: Shadow, preast, mandel,massarin,spotty,scar. Mina malar heter: Gürre,Ice,Gunhild,Gördis,Frej. Finns några fiskar som jag glömt namnet på ;-) Så vad heter era?:-)
Min gädda heter Evert
Självklart måste fiskarna döpas! 😃
Våra Sajicor heter Gösta och Gärda.
Platyna Tomaten, Citrus och Fläcken, upptäckte tyvärr att Pyret dött under natten. :(
Dvärgguramin heter Gudrun, Gibbicept vid namn Sture och 6 långsträckta pansarmalar; Big Papa, Banditen (enarmad), Sälen, Knölis, Lil Papa och en odöpt.
Kilfläckarna är alla odöpta utom Bussen, som är en enorm hona. Vi hade en Tippis som troligen hade för kort simblåsa, han levde bara ett halvår men var ändå vackert utfärgad till sista dagen.
Våra ottos kallas bara Ottosarna.
Åh, och alla sniglar heter Snigel, mkt enklare så.
haha får erkänna att jag faktiskt inte döpt en enda fisk =/
Fiskarna här har inte fått så många namn.. Fast min sambo har döpt våra två röda ancistrusar, de heter Kabanoss-Kajsa och Bratwurst-Micke.
Axolotlarna heter Pablo, Sureño, Loco, Gringo och Burrito.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Jag har haft kampisarna Marie Curie och Carl von Linné (de finns fortfarande men i en kompis akvarium där de passade bättre när jag uppgraderade till 180 liter och starkare pump hemma).
Sen hade jag platserna Gandalf, Saruman och Radagast. De lever dock inte längre.
Av de fiskar som bor hos mig nu är det endast två döpta Panda-Noomi och Panda-Gustaf. Det var min vän Noomi som bestämde att det skulle vara så. Hennes sambo heter Gustaf. Det är två panda corydorasar såklart ;) Har fler corydorasar men endast de som är pandor (de stimmar dock med alla de andra och ser ut att trivas).
Kampfisken heter Freddie,
Mina guppys heter Lilac(Lajlac) och Chilli. Chilli är dock oförklarligt försvunnen..
En av galaxyrasbororna heter Ben. Samma med honom.. oförklarligt försvunnen.. Äter Kampfiskar andra fiskar? :/

I skolans akvarium finns många fiskar och alla har namn.
Mosaikguramier: Nicholas Cage, Doris och Broseidon, lord of the Brocean
Metallpansarmalar: Gandalf, Gurkväxt, Leif G.W. Spiderpig och Blunder
Kardinalfiskar: Homeboy, Inget, Fisk, Fisk II, Frodo, Simba, Troy, Genghis Khan, Thor, Mango, Pocahontas, Nemo, Mixi, Marx, Ariel, Cthulhu, Lord Vader, Mulan, Afrodite, Galadriel och Freya
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#8 Om någon dör hoppas jag att du har stenkoll på dina kardinalfiskar, så du vet om det är Lord Vader som slutligen sett ljuset eller Cthulhu som ska återuppstå vid senare tillfälle. ;)
I mitt akvarium har barnen döpt fiskar och räkor. Av våra CR och CB blev det två räklingar som är helsvarta med ett litet vitt streck. Dessa båda heter "Edwin". Sen heter tre pansarmalyngel av arten trilineatus "Smartis". I övrigt simmar det bara namnlösa här…
Har odessabarber som heter Goliat, Ruben och Ida. En corydoras heter Hampus och malen heter Maja men är en hane :)
Höna-pöna, Pellefisk, Bubbelkompis, Ärtan, Sayid, Sammy, Joline, Alma, Burzum, Marduk, Vreid, Skriner, Idun, Kizame, Gullan…. för att nämna några, Alla jag kan se skillnad på får namn, resten får snällt vänta på sina namn tills matte kan se skillnad på dem. :)
Det bor t.ex en hel drös av Indiska glasmalar här hemma där jag bara kan se skillnad på de jag haft i flera, flera år och resten kallar jag får jönssonligan för den största och äldsta heter Sickan. Alla helenasnäckorna är helt omöjliga att se skillnad på och går under namnet Helana ovsett om de är killar eller tjejjer :P Många yngel av diverse arter är svåra de med! Men när jag väl ser skillnad och känner igen dem får de såklart namn! :D
Min golfbollsfisk hette Google innan den fick flytta, och som ett troget Harry Potter-fan så döpte jag min slöj-ancistrus till Wormtail (Slingersvans), ett platy-par till Mr och Mrs Weasley och ett annat platy-par till Lucius och Narcissa :)
Har en ancistrushona(mal) som heter Malin! Min kära brors fyndiga påhitt 😃

#11 - HönaPöna var en riktig fining vill jag minnas från bilderna.
Kampfisken som bor i mitt kök heter Oscar och de tu dvärgguramierna heter Monsieur och Damen. Er….sedan har jag en endlerhona som jag brukar kalla för fettot men det är kanske inte riktigt ett namn…och Sewellian Zeke, som jag tror är en tjej.
#14 ❤️ Hihi, ja hon är en liten raring!
Har också några Sewellior som jag inte blir klok på om det är tjejer eller killar! Tror nästan jag har ett helt gäng karlar😮. Men när man väl gett dem ett namn tycker jag det är svårt att ändra på!? Så det spelar ingen roll här, har en guldfiskhane som heter Gullan t.ex, tänker att det kan ju inte bli värre än så, haha! :D
blå, orangea och gula guppyhanarna heter Folke Grillklubba😂Ancistrusen heter Nuttis, räkan heter spinkis och resten heter Bullen😂

Grillklubba!😃
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Ja! Det är min lillebror som döpte dem😂Skyll inte på mig!
Det är bara några av invånarna som är namngivna…
Kampfisken Sixten, Herr och fru Dvärggurami, samt Ligisten som är minstingen i familjen Kuhli, ensam kille (troligtvis) bland 5 namnlösa tjejer.
Haha, såklart har alla fiskar namn! Orkar dock inte skriva alla då jag har runt 100 stycken men mina Diskusar heter iaf fall Stampe, Lilla My, Blue Bell, Oskar, Eya, Monki, Tekla och Flipper. :D Juste, Tobias & Bo måste också få vara med! (lekpar, Ancistrus)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Just nu är det bara Tim-Joel, ett malawiyngel, som har namn. De andra har lite olika beroende på humör ^^
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram