Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: projekt-diy
Läst 427 ggr
[Tinitusan]
0

låna kar över några dagar

så efter att jag gjort en del drastiska förändringar med mitt 375 kar sista dagarna med positivt resultat på alla fiskar utan kinesiska algätaren har jag bestämt mig för att göra om karet inom närmsta veckorna o byta ut gruset mot sand bla, dock är det ett projekt jag inte kommer kunna klara av på bara 1 dag o behöver därför låna ett kar av någon i ett par 2-3 dagar, finns det ngn om har ett kar, kanske 100-150 liter att låna mig tillfälligt i NV skåne?

jag har ett 56l stående som jag tänker stoppa några i o sen ska några få flytta permanent till hörnan o någon av de minsta kan säkert tillfälligt flytta till yngelkaret men jag behöver mer ställen att stoppa dem i o även för att kunna spara så mkt som möjligt av vattnet!

[Jens]
1

På Jysk så köpte jag deras största plastkar och den var på 75 L och det klarar fiskarna att vara i ett par dagar för att flytta tillbaka till sitt riktiga hem igen.

[Jens]
0

Förlåt, 70 L var den på. Förvaringsbox SMARTSTORE classic 70

Vovisch nr2
2

Annars finns IKEAS Samla-lådor i 130 liter. Blir nog lite smidigare och så kan man ju spara som eventuellt medicineringsakvarium i fall att! =)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Tinitusan]
0

ah ja sant, sen kan man ju använda den till annat sen, ikeas var helt överkomlig för 149kr, tusen tack för tipset!

[Jens]
1

Mycket bra tips Vovish! Det ska jag också inhandla för det är verkligen tillräckligt stort och man behöver inte alls stressa ihjäl sig när man håller på =)

[Tinitusan]
0

ahah eller hur jens? det har jag känt mest emot, att behöva stressa igenom hardscapet o inte bli nöjd!

klarar de sig utan doppvärmare ja klart nu på sommaren är det ju för tusan 24-25 grader här inne i huset haha

Vovisch nr2
0

#4 Varsågod! ^^

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-