Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2486 ggr
[Budgies]
0

Smuts i karet + god nyhet

Hej, Jag har inte vart inne på ett tag. Men nu är jag tillbaka.

Jag har inte vart så inne på mina fiskar de senaste 2 veckorna (men jag har tagit hand om dom och så) Ialafall, nu är jag det . Sen den tiden har det börjart komma en massa smuts i karet, och massa masa bitar av vissna växter och skit på botten, Så när jag byter vattnet flyger jätte mycket sådant runt. Hur blir jag av med det? En håv funkar nog inte. Behöver tips? Jag är fortfarande intresserad av fiskar kan jag tilläga som sagt.

Desutom vill jag säga att när jag kolla i karet såg jag en orange prick, tänkte att det var en algfläck. Jag kolla närmre och såg en liten snäckbebis  :D Det har jag alltid velat när jag vart inom akvaristik. Hur kom den tror ni?

[Udoon]
0

jag brukar dammsuga upp mitt småskräp med slamhävert, är det större bitar tar jag emd håven, resten får filtret ta😃 kul med snäckbebis, den kan ha kommit med om du köpt nån växt eller så.

[Budgies]
0

Okej, men tar inte slamhävert upp sanden?

Senaste växten jag köpte var för ca 1 månad sen så det låter lite knasigt

Bjallstal
0

Håller man slamhäverten på lagom avstånd ska inte sande följa med upp. Vi har julas blästersand och den ligger kvar men skiten åker med :) Pröva dig fram :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Budgies]
0

Väldigt ycket kom upp men det finns ändå mycket kvar på botten.

Vill också säga att det finns 2 snäckor nu och flera ägg på en rot :)

mimåne
0

Du kan använda slamhäverten en gång i veckan vid vattenbyte så ska du se att det börjar minska ännu mer på smutsen. Bra jobbat!

Medarbetare på akvariefisk ifokus