titta vad jag hittade =)
Ja låt den vara :)
// Sofia
Absolut. Rör det inte för det sköter sig själv och se till att du inte öppnar och stänger för mycket så att det torkar ut. Har du några fiskar som gärna glupskar i sig snäckor så lägg det på en foliebit och fukta det då och då men se till att det inte blir mögligt för förstörs det.
nja det är i mitt 110 med snäckor, Ancistrus med yngel o numera 6 cm stora marigold yngel o okänt antal mini marigold yngel så det borde nog inte vara ngn fara?
Nej Tinitusan. Det är ingen fara alls =)
Men så trevligt, från vilka snäckor är det? :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
mina rosa randiga äpplen =)
Jaha så du har äpplen, det visste jag inte men tyckte det var likt :)
ja men de har aldrig lagt ägg innan, sitter o funderar på vad som är annorlunda nu mot innan men antar att de ryckts med av min babyboom haha
Med tanke på att du alldeles nyss börjat med akvaristik så kanske det inte är så konstigt ändå, de behöver väl sin tid på sig att bo in sig fiskarna också :)
haha ja kanske det..
jag har i alla fall tänkt att allt de gör är att ha roligt, de är tre st o ibland håller de på alla tre på en gång!
Ååh grattis! Vi timear bra vi! ;)
haha ja eller hur? tänkte PRECIS samma sak,
"love is in the air"
Haha mindreading! :P High five för oss! Äntligen lite vår(eller sommar?)känslor hos snäckorna! :D
Hehe precis =))
Haha detta börjar bli läskigt fick också en till idag! XD
Åååh, vad avis jag blir! Är så ledsen att jag inte hann komma in i akvaristikens värld innan äpplen blev förbjudna att flytta på, jag hade så gärna velat ha några, speciellt när jag inte verkar få tag på några wizard whites som överhuvudtaget lever. Grymma värld!😃

Är de helt förbjudna att flytta på? ….inte bara sälja?
#18 Dom är förbjudna att sprida.
TS Grattis! :) Ska följas
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Grattis Tinitusan - Småttingar är roligt! 
tack, o ja mkt roligt =)))
kanske en bild på föräldrarna vore passande?
JA - En bild vill vi nog alla se! 
#18 Ja alltså, de är förbjudna att flytta på mellan olika akvarium i syfte av att skänka eller sälja. Tråkigt nog :/
FIIIINA! Gillar den färgen skarpt
Lägg ner dem i akvarievattnet eller är det bara jag som ser dåligt och tror att det inte är något vatten på bilden?

Men vad gör man då man får typ 50 snigelbarn?! Man kan ju omöjlogt behålla alla själv? Varför får de inte flyttas? Vart finns det skrivet?
nej det stämmer, de ligger på en plastbunke som flyter ovanpå, lägger i snäckorna efterhand nu =)
det är en EU lag o finns skrivet i balken skulle jag tro, dock har jag många kar o kommer fördela dem jämt över, dessutom har jag inte fått dem att lägga ägg innan så därför är ju detta roligt, senare kan man höja vattennivån så lägger de inte ägg, sen tror jag inte alla överlever precis som andra småttingar inom vattenvärlden!
Ja alla kommer inte att överleva. Min förra kull så överlevde kanske bara 10 st.

Vad kul med smått! Kommer sakna mina äpplen sen när dem dör ut. Har bara hanar kvar så fler bebisar blir det inte här :(
MVH Erika :)
#3 men nej gud vilken otur!
jens, ja men precis, o jag ser att klasen inte är helt mogen det var bara några st där i kanten som var redo, vi får se hur många som klarar sig, jag låter den ligga kvar i alla fall!
#26 Kul :) Tycker mej se nån rosa kanske lila och vit? :) men svårt att se när dom är så små :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
ja de är från mina rosa, dock verkar det som bara precis den ändan av klasen var klara för resten har inte kläckts, men de börj väl kläckas inom närmsta dan tänker jag
Jo det gör dom nog :) Dom mörka brukar ju vara befruktade iaf
spännande, jag springer o kollar stup i kvarten haha
Som jag då ^^ kommer ihåg när mina äpplen jag hade för några år sen ynglade av sej som tusan och så bestämde jag mej för att inte låta fler kläckas och då kom det ju en klase men plockade bort den och la den vid akvariet ett par dagar senare så hade den börjat kläckas och i panik och av dåligt samvete slängde jag ner den i karet, dom kröp ut och mådde fint.
haha ja just det, det läste jag innan, det är ganska häftigt hur mkt de tål när de samtidigt är så känsliga de små
Precis :) Fascinerande!
Följer med spänning utvecklingen
Lite ledsamt att man inte kan få köpa de p.g.a. lagstiftningen. Jag tycker de är coola 😎 och skulle gärna vilja ha några…
#42 Trots dilemmat måste jag ändå säga Grattis till alla söt-isar
tackar, ja det löser sig, har ju trots allt 6 kar o ett tomt haha, men vattennivån är höjd nu då jag hittade ännu en äggsäck precis, har inte hjärta att slänga den ju =/
Oj, en äggklase till… Dom trivs verkligen hos dig!
ja men det konstiga är att pHt har av ngn konstig anledning dalat i detta karet sista 2 veckorna o idag var det nere på bara 6, inte alls bra för äpplena egentligen ju så de borde inte lägga ägg alls, har stoppat i en del fossiler o hoppas på att det stiger upp till 7 i alla fall, vill helst inte krångla med, vad är det nu bikarbonat(?) då jag föredrar att karen ska vara så naturliga som möjligt för enkelhetens skull
Märkligt… Undrar hur det kommer sig
. Hoppas "fossilerna" grejar till det!
ja märkligt på båda håll, men jag tror jag har ganska mjukt vatten så kan bero på det kanske, o varför äpplena lägger klasar ändå ja du, all min kärlek kanske ;p
Självklart måste klasarna vara en frukt av all din kärlek, vad annars?
Det brukar vara så, har dom väl lagt en klase så kommer några till. Sen brukar det gå ett tag innan de lägger igen. Periodare. 😉😃
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
haha ok ok, ja de rosa lyckades ju lägga en till i hörnan trots att vattnet inte var så lågt =/
o nu har ju de vita o rosa oxå lagt, jag har höjt vattennivån så mkt jag kan i 110 o så mkt jag vågar i hörnan, i värsta fall får de flytta in i 375 med malawisarna o se om det fungerar, jag har inte hjärta att mosa klasarna när de väl är lagda =(