kampfisk fråga:D
hej jag undrar hur man sköter om värmen i akvariet för en Kampfisk måste man ha doppvärme eller kan man bara fylla på med rumstemp vatten . jag har en stor skål på 15L = 4 gallon….. jag tänkte köpa kampfisken den här veckan:) har ni några övriga tips?bra prylar? vad man ska kolla på när man väljer kampfisken?Jag ska bara ha en och det ska vara en hane… jag är inte så jätte påläst så ni vet. MVH/Niby
Du måste ha doppvärmare då kampfiskar vill ha väldigt varmt vatten, runt 27 grader. Plus att du behöver ett större akvarium, 15 liter är i minsta laget. Skålar är för delen inte lämpliga som akvarium, formen förvirrar fiskarna.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Om jag skulle skaffa en Kampfisk skulle jag köpa ett akvarium på 30 liter och inte en skål på 15 liter. Men jag är ingen expert.
Hej, Vad får dig att tro att 15 L räcker för en Kampfisk? Har du läst det någonstans för det är fel i så fall. Minst 30 L passar en Kampfisk med härliga växter och det är naturligtvis lättare att sköta ett 30 L än ett 15 L kar. När man har ett 30 L så kan man ha lite 'städare' också såsom räkor för att hålla karet ifrån alger m.m. Hoppas verkligen du tänker till två ggr till. Sätt inte en Kampfisk i ett så litet kar för det är inte vänligt. Man ska ju bry sig om sina husdjur =)
Det passar nog bra. Där kan du även ha andra fiskar. Men somsagt, jag är ingen expert.
#4 Utmärkt! Du kan som sagt var även ha andra fiskar däri. Men kampfiskar ska helst gå själva, så max någon liten mal eller liknande då. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Det där vore ju perfekt! Hade du bott nära mig så hade du fått vänpris på ett perfekt kar,