Ska jag avliva?
Såg min ena kakadua idag… Helt blek, mår inte bra alls och hon kan knappt simma… Ska jag vänta tills jag får hem räkor ikväll eller ska jag göra slut på hennes lidande? Behöver andras åsikter här, vad hade ni gjort? Jag är väldigt kluven, vill inte ta bort henne i onödan…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hur avlivar man en fisk?
#1 finns många olika sätt, klippa av huvudet, slå dom mot någonting hårt, slå någonting hårt mot fisken, knäcka nacken m.m. Men jag brukar slå mot någonting hårt sålänge det inte är en stor fisk, de dör på direkten då och känner ingenting.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
När exakt kommer det hem räkor?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#3 om 2-3 timmar. Kan inte gå och köpa nu då jag är sjuk…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag skulle nog väntat.. om det inte ser ut som hon kommer självdö inom den tiden kan man ju göra ett sista försök att få i dom mat.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag har beslutat att vänta tills ikväll. Känner mig bara så elak som låter henne lida såhär… Men finns det en chans att rädda henne så tar jag den.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)