Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sjukdomar
Läst 663 ggr
guppytjej
0

svimmande/förlamade fiskar

Har fått ett riktigt svårt fall att hjälp till o lösa. Min faster har ett akvarium 200 liter med guppys, platys, mollys, pansarmalar och Ancistrus. Hon fick camallanus på sina fiskar för 2 månader sen o behandlade mot detta då började fiskar dö. massor av fisk dog under behandligen, efter behandligen o under nästa behandling med o det fortsätter trots att sista behandligen gjordes för över 2 veckor sen. 80% vattenbyten är gjorde efter båda avslutade behandligar (som det stog att det skulle göras), aktivt kol har körts men ändå dör fiskar. Eller de dör inte de blir fulla/förlamde o ligger på ytan eller botten upp o ner o kan inte styra kroppen. Min faster har valt o ta bort dem när de hamnar i detta skick. Ingen förstår varför inte jag heller, vattnet verkar vara bra ingen grumlighet ingen konstig lukt. Ända testets om är gjort är ph o det låg på 6,5 (höjdes med kh/ph plus medel). Andra tester kommer o göras inom de närmaste dagarna hons ka bara få tag på tester. Jag har bara fåt se bilder o film då jag bor för långt bort för o kunna åka dit o kolla. Det är enbart levandefödarna som dör inga malar alls de mår som de ska o ancistrusarna har en ny kull på g just nu mitt i allt detta. Nån som kan tänka sig vad tusan det kan vara?