Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 505 ggr
MalinMalvina
0

Vi sörjer vår ancistrus hane..

Jag och min sambo kom precis hem från jobbet och upptäckte att vår fina Ancistrus hane på 10-12 cm låg på rygg alldeles stendöd på botten.. Han har precis blivit far till en stor fin kull och vi tror att det kan vara detta som tyvärr tog livet av honom då han inte för jätte länge sen blev far till en annan kull som tyvärr inte klarade sig. 

Vi tror att han inte hann äta upp sig mellan kullarna då dom kom så tätt. 

Spelar ingen roll vad som tog livet av honom, vi sörjer honom här hemma ❤️💔🌺

Smulan80
0

Nej vad tråkigt att det blev för mycket för han.

kaninsköld
0

Stackars er :(

Mvh Kaninsköld

[Jens]
1

Det är verkligen tråkigt att höra ! Man fäster sig verkligen med sina husdjur.

MalinMalvina
0

Ja man gör faktiskt det.. Tur eller vad man ska säga att det inte var vår hona som är i samma storlek dock.. hon är världens charmtroll! Men ledsen blev jag, han va tok cool! Usch, döden är jobbig även om det "bara var en fisk" :'(

xanna
1

Jag beklagar. 🌈

Vet inte hur det är för er andra, men för mig är Ancistrus lite mer än bara en "fisk i stimmet". De är personliga, de har långa liv och de blir snabbt ett självklart inslag i de akvarium som de flyttar in i. Det är sällan mina akvarieinvånare får namn, men ancistrusarna de heter något.

MalinMalvina
1

#5 xanna Jag håller med dig! Det är ingen av våra som heter något. Men alla har olika personligheter och kan inte tänka mig ett kar utan dom!

farido13
1

Jag vet hur det känns. Min Ancistrus `Monster fish". Dog. Han var upp och ner på ytan och han andades lite bara och jag röde han bara med händerna och till slut dog han på mina händer. Han var 14cm och var en jätte bra Ancistrus som alltid var snäll och gjorde akvariet algfritt. Han var 2-3år då han dog.