Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: projekt-diy
Läst 853 ggr
[sandra96]
2

Makeover i mitt 220 liters kar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bestämt mig för att göra en makeover i mitt stora kar, vet nästan hur jag vill ha det men tänkte att ni kanske har några bättre förslag. 

Jag tänkte mig en stor rot som sträcker sig över hela längden med jätte vallisinera bakom som en grön bakrund. Mer vet jag inte en. 

Slänger in en bild på hur det ser ut nu, har en hel del växter att hitta plats till så detta kommer bli väldigt kul känner jag :)

Lilolizeit
0

Kul! Följer gärna det här. Håller själv på med uppstart av ett 222liters :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Tokyo
3

Har egentligen inte så mycket tips utan vill bara följa tråden :)

axa
0

Följer, tar gärna inspiration till mitt kar!

[sandra96]
0

Ska dra en sväng till djurmagasinet imorgon och kolla efter lite rötter tänkte jag men om jag inte hittar så funderar jag på att gå ut och kolla istället, men varken jag eller min pappa har plockat från skogen innan. Vad är det man ska tänka på och vilken sort är säker att ta? :)

Vovisch nr2
0

Följer! :D skulle själv inte våga att ta rötter från naturen…

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[sandra96]
0

#5 vet många som gör det men är väldigt osäker på det jag med :)

[Seaside]
0

Följer🙂

Tycker din idé om en stor rot som sträcker sig genom akvariet lät väldigt snyggt och natur-likt. Tror att det kan bli hur läckert som helst! Speciellt om du "boostar" på mer mycket växtlighet runt omkring.

Ang. rötter från skogen, så har jag själv bara vågat köpa rötter från djuraffären.

Omorika
0

Vill också följa :D

Tänk på att man kan kombinera många små rötter och så det att se ut som en stor. Skarvarna kan man sen täcka med mossa, anubis eller javaormbunke. 

Jag gjorde det här:

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/52cb17b9ce12c44b29000416-low-tech-walstad-152-liter?participating-1

Frida B
0

Följer 😎

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[sandra96]
1

#8 det tänkte jag inte på! smart! kan bli snyggt det med har en del växter redan nu som gärna sitter på rötter och liknande :)

[Seaside]
0

#8 Oj, det var snyggt! Gillar när det ser så naturligt ut.

[sandra96]
0

idag börjar vi! har plockat ut allt och har bara några fiskar kvar att fånga..

[sandra96]
0

alla mina växter.. har mer i ett annat kar som ska i med :)

[sandra96]
0

hällde precis i mer lera med

[sandra96]
0

och fiskarna som ren har lyckas rymma 1 gång

Frida B
0

#15 den hoppade på mina fötter… PÅ… Och antar att du menar redan och inte ren? :D

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Seaside]
0

#16 Alla kan slinta på tangenterna - tror vi förstår vad hon menar ändå🙂

[sandra96]
0

Så här såg det ut för ett tag sedan, nu har vi fyllt allt och slängt ner växterna igen så hoppas man ser in ikväll igen :)

[Seaside]
0

#18 Blir nog kalas det där! Lägg gärna upp fler bilder sedan när "dimman" lagt sig i karet

[sandra96]
2

Denna bilden tog jag precis, blev väldigt nöjd med det hela, saknar bara växter som vanligt ;)

[Seaside]
0

#20 Det förstår jag att du är - det blev ju tokläckert!! Aja, en sak i taget 😉

Ellenor123
0

Jättefint!

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

mimåne
0

Åh så fint! Vill du komma hem och inreda åt mig med.. 😢

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[sandra96]
0

Tack! 

#23 haha tror säkert du kan med ;)

mimåne
0

#24 Jo, jag trodde faktiskt att jag var en duktig inredare och hade öga för detaljer men tji fick jag så fel jag hade😢

Fridhem
0

Jätte fint! mimåne: jag blev lite nyfiken så jag var ju tvungen att leta reda på en bild på ditt kar, det var också jätte fint så du behöver nog ingen hjälp med inredning🙂

mimåne
0

Haha jaså har du snokat! Vad roligt att du tycker det var fint, men jag ska nog ändå ta och göra om snart 😊

Lilolizeit
0

Snyggt!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

axa
0

Vad fint! Älskar den stora roten😍

[sandra96]
0

#29 tror det är 5-6 olika rötter där i just nu då pappa ville behålla sina stora.. men då ser det lite sammanhängande ut då? det var det jag var ute efter med dom större :)

axa
0

Jaha :)

Väldigt fint iaf, Fiskarna måste älska det!