Fengädda och kuhli ålar?
Tanken slog mej att skaffa en fenis, men den skulle då få gå i ett kommande kar med leopard danio, Diskus, kuhli ålar, ev Ansistrus.
Tänkte kolla om nån har lite input angående att ha ålar med fengäddor. Skulle man våga ha dom tillsammans? Eller är risken för stor att ålarna/tetrorna blir uppätna med tanke på att fenisarna kan ta mindre fisk?
Tacksam för svar och lite info om fengäddorna.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag skulle inte köra fengäddor ihop med danio i alla fall, danios är snabba men gäddorna är smarta.
Skulle jag slänga i danios ihop med mina öronålar så skulle de inte leva länge. ;)
Kuhlin blir ju rätt så mycket mindre än fengäddan så det lär nog inte gå så bra.
MVH//Patrik
Jo är rädd för det.. Det blir ingen skillnad om man köper fengäddan som väldigt liten så den vänjer sej med dom andra?
Känns ändå som dom kommer ta fisken när dom växt sej stora nog. 🤔 blir nog att strunta i fenisen..
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Nja, möjligen om man håller den med tillräckligt mycket mat.
Men i längden är det nog inte hållbart får rätt som det är så blir det för lite mat till fenisen och då är övriga på menyn.
De har för starka rovdjursinstinkter tror jag.
Jo, det var lite tråkigt.. finns väll mindre arter oxå men det är nog samma med dom.
Ja, det lär nog funka. :)
Diskusen är ju för stor för att passa i käften och vad jag vet är fengäddor lugna och snälla. :P
Skönt :) Tyckte det borde gå då båda är rätt stora, får försöka hitta nån ung fenis son inte är så stor då jag tänkt köpa unga Diskus. Kompisen har några fengäddor och tycker att dom är lugna så :)