100 liters tips
Vad skulle NI sätta i ett 100 liters?
Behöver tips på fiskar, har nämligen börjat att tröttna lite på mina guppysar…De som kommer stanna kvar är äppelsnäckor, posthorns och en albinoancistrushane. (Kommer ev skaffa en hona) resten flyttar antingen in i ett lite mindre akvarium, eller till en kompis
Så vad skulle ni skaffa? Hur många av varje? Kön?
Tips på arter som går ihop :) Gärna färgglada, men sätt ihop en lista som ni skulle ha skaffat!
En grupp mosaikguramis? Flest honor! De behöver ett lugnt akvarie med mycket växter:)
Ett par dvärggurami/honungsgurami?
Ett STORT stim tetror?
Ett stim indiska glasmalar? De vill också ha det lugnt med mycket växter.
Självklart kan du söka upp alla fiskar på www.zoopet.se
Lycka till!!
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Har funderat på kakaduaciklider. Tips på fisk man kan ha tillsammans med dom? :)
Ett stort stim rosen/neon/kardinal tetror kanske?:)
Jag skulle köpt typ 10 st Gabonräkor och satt på botten sedan ett stor stim av någon större tetra typ grott tetra eller blind tetra som den även heter och kanske något med lite färg oxå typ kakaduacikliden eller typ någon rolig Molly typ orange
Kakadua kan jag rekommendera! Och om du vill ett stim med tetra/rasbora.
Hur tänkte du med Mosaikgurami!? :O
De blir 10 cm (vissa kan bli uppemot 13) en grupp funkar aldrig, en ensam hane kan funka ja.
Trichogaster (gammalt vet. namn) och colisa (samma här) ska absolut inte gå ihop, dvärgguramierna riskerar att bli dödligt sårade.
Jag tror att ett gäng citron eller briljant tetror skulle bli snyggt.
Svarta eller röda fantomtetror skulle nog också kunna bli tjusigt. :)
Ihop med en trio kakadua ciklider och pandapansarmalar så kan det nog bli ett trevligt att akvarium. :)
Åh både citrontetra oh briljanttetra va ju supersnygga! Hur många skulle man kunna ha tillsammans? Om man nu ska ha kakadua också :)
Minst 10 av varje men du ska nog kunna ha 15-20 st oxå av varje
Du kan nog ha 10 av varje. :)
#6 Nee, dumt att föreslå Mosaikgurami, har du rätt i. Fick nog lite hjärnsläpp;) Men jag menade dock inte att TS skulle ha honungsgirami OCH Dvärggurami!! Jag menade antingen eller!
Hade jag haft ett tomt 100 liters just nu hade det kommit hem 10 Gabon räkor direkt
Menar såklart dvärg och mosaik! Vad trött jag är!