Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: reptilhörnan
Läst 2198 ggr
[Jens]
1

aquael shrimp set 30 L

aquael shrimp set 30 L har en pump som medföljer. Är det bara jag som tycker den är för kraftig i utblåset? Ska jag behöva köpa nya pumpar? Isåfall vad ska jag köpa? Vilken är den minsta som är bra för räkor??

Lilolizeit
1

Jag har hela tiden blivit tipsad om aquael fan mini plus och har 3st såna. Funkar fin fint. Kåpan går att ta bort på dom så skumpatronen blottas, så de blir räksäkra. Går även att ställa in hur kraftigt utblåset är. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
0

Tack Lilo! =) Snabbt svar!! ;)

Roxie
0

#1 Jag gillar dem också :) Reglerbart utblås dessutom. Bara att plocka av "kåpan"  på filtret så är det helt räksäkert!

// Sofia

Lilolizeit
0

#2 :) Kan dock tycka att det verkar hel tokigt att man ska behöva köpa nytt. Det som medföljer ska ju vara anpassat tycker man.

Roxie
0

Den pump som medföljer zolux nanokar som jag har är dock riktigt bra, på dem kan man reglera utblåset.

// Sofia

-Cissi-
0

Jag gillar både aquaels egna (går att reglera utblåset) och fan mini :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

guppytjej
0

det är ju bara o reglera utblåset så blir det inte alls speciellt starkt flöde

[Jens]
1

Lite pinsamt är det ju men jag måste ju erkänna så ingen annan åker och köper en ny ;) När du Lilo säger att det är tokigt att man måste köpa nytt så var jag tvungen att kolla om det finns reglage på de jag har i nano-akvariet och mycket riktigt så fanns det! *blush* Så nu är allt frid och fröjd igen !! =)

[Jens]
0

Såg att fler har reagerat och det är sant! Det GÅR att reglera utflödet! =)

Lilolizeit
0

#8 Va bra! :) Då har du ju sparat in lite pengar och kan köpa räkor istället :)

[Jens]
0

#10 Precis, fick tips av Roxie idag var man kan köpa räkor i Göteborg så jag ska knalla iväg dit imorgon. =)

Lilolizeit
0

Spännande. :) Va lutar det åt för sorter? Här i sthlm verkar de va lite räk-torka nu. :(

[Jens]
0

körsbär, amano, rainbow, CB/CR. Vet inte vad det sista betyder men misstänker crystal blue och crystal red ?

Lilolizeit
0

Spännande. Crystal black är det nog. :) Har själv varit sugen på CB och CR

[Jens]
0

Vet du vad de kräver för temperatur? Jag är väldigt ny på räkor men gillar dem =)

Lilolizeit
0

10-28grader enligt redbee.se Gillar den sidan, den har bra och kortfattad info :) http://www.redbee.se/content.php/5-räksorter

[Jens]
1

Tack återigen Lilo =))

Lilolizeit
1

#17 Så lite så, jag är bara glad att jag kan hjälpa till :)

Roxie
0

Blue Pearl hade jag velat ha, ser så magiska ut på något vis.

// Sofia

[Jens]
2

Men jösses vad ni är duktiga på räkor. Känner mig som en 'n00b' ! Hoppas få lära mig mer om dem med tiden och det tänker jag göra =) Det bästa är att jag är på rätt plats för det finns så många kunniga personer här på akvariefisk!

[Jens]
0

En fråga till. =)

Vad har ni för städare i nano-akvarium? Tänker mest på alger för äpple-bäbisar gör inte så stort jobb som man skulle önska utan det är ju när de blir lite större. Posthorns vill jag inte ha! Förslag?

Lilolizeit
2

#21 räkorna tar hand om det. Har några kar med posthorn och några utan och det är fint i båda :)

Roxie
0

I mitt nano har jag en kampis och 5 amanoräkor, finns inga alger alls där :)

// Sofia

[Jens]
0

Har köpt crystal red 10 st och 10 st Körsbärsräkor. :)

[Jens]
0

Jag gillar inte standardpumpen för den låter för mycket. aquael fan mini plus låter väl ingenting? Var köper jag den billigast? Tips?

Roxie
0

#25 Nej den låter ingenting alls! Hmm, kollat cyberzoo? Tror det är där jag har beställt.

// Sofia

Lilolizeit
0

Den är jätte tyst. Vet dock inget ställe man köper det på. Själv köpte jag på grandprix och det tog evigheter. Ska jag köpa ett mindre filter igen så kommer jag gör det i en fysisk butik

kallepudas
0

Hos pwss.se kostar det filtret 160kr. 

Handlar mest sådana här saker i fysisk butik då man slipper frakt & sådant. Men har man inte det alternativet & orkar vänta dom dagarna det tar innan zooaffären tar hem grejerna på så fungerar ju internetbutikerna hyffsat bra.

[Jens]
0

Ok tack för svaren.