Akvariumen jag har här
Vad kreativ du är! :) Personligen föredrar jag dock levande växter. Tror nummer ett skulle bli ännu snyggare med riktiga växter! 👍
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
#7 Ah, samma med mig och naturlig sand är jag ett fan av också :)
Hur många liter är akvariet i #11? Snygga akvarium! Fast jag gillar också levande växter:) Det är nog en smaksak. Fast de är väldigt inspirerande!🤐
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Har pansarmalen ingen sand att gräva i? :(
Personligen föredrar jag det naturliga, får man fråga varför du valt att ha plastväxter? :)
Det är lag på att dvärghamstrar ska vara 2. Tycker du borde Skaffa spån till den istället, mjukare och den kan då gräva. :)
Finns det verkligen en lag på att dvärghamstrar ska vara 2?
Vore det ens att rekommendera om det är en kinesisk dvärghamster?
Ja, skaffa spån till din dvärghamster!
Mina 2 ÄLSKAR att gräva runt i de tjocka lager spån jag skämmer bort dem med:D
Gillar dina idéer.😃Du jobbar igenom det helt och försöker inte göra det naturligt då blir det fräckt och snyggt. Annars är jag sjukt allergisk mot plastväxter men i dina kar funkar det fint. Löper man linan ut fungerar det ju med både plastväxter, färgad sand och "fula" plastdekorationer. Detta är bra mycket snyggare än när någon försöker göra en naturlig miljö men ändå placerar en gräslig döskalle eller ett vrak bland rötterna och växterna.
Gällande hamstern är den egentligen inte min, jag vill inte ha den, den dödade typ sin roomie och spån är i buren nu istället för akvariegrusen. Hade ingen spån just då.
I alla akvarium finns riktiga växter för att ge bättre "balans", syre och så. Men varför jag väljer plast vet jag inte. Går i perioder. Ibland vill jag inte ha någon plastväxt som i #11 (fö 30l) eller så vill jag ha en röd växt och det finns inte exakt som jag vill ha.
Vill pansarmalar ha sand att gräva i :O? Alla mina pansar bor i akvarium med vanlig engelsk sjögrus… Ska man ha en skål med sand i till dem?
Ha vad häftigt! Gillar verkligen de olika färgerna på akvariegrusen i #1 och 6 som gör en vattenkänsla på botten, blev riktigt läckert. 😃
gillar alla ideer! älskar hamsterkaret! fast jag skulle ha fiskar :)
Jag skulle också hellre ha fiskar men nu är jag fast med hamstern där :P
jo den måste ju bo någon stans :) men designen i karet va as snyggt, älskar den båten!!
tänkte bara påpeka att om nu lille hamster vill gå på andra hamstrar så är de bättre om den är själv . :) lagarna står på jordbruksverkets hemsida. nu va de ju faktiskt karen som trådsägaren vill visa , tycker de blir lite väl gnälligt ibland . de finns djur som har det så mycket värre.
Om jag inte läste helt galet så dödade hamstern sin kompis så då är det väl kanske inte det smartaste att sätta ihop den med en ny?
Och jo, även om det är lag på att det ska vara två och två så gör man undantag om de inte klarar av att leva med en annan kompis.
För övrigt så vill jag säga att det var väldigt häftiga akvarium :)
Akvariet #11 är alltså 30 liter?
För neontetror ska ha minst 40 liter (enligt mig mer) för att kunna stimma ordentligt. De ska även vara minst 10 st (som du säkert vet) jag har 15 st:) Jag tycker de räcker med en kampfisk:)
#19 Jaa, det funkar med skål, men det finns risk att gruset skär pansarmalarnas små spröt :( Det är bäst om de får bara sand som bottensubstrat :)
#26 om du menar mig så läs igen :) #19 och # 28 att ha fisk i skål är ingen vidare id'e
Känns som att en del av frågorna till TS är ställda för att kunna tillrättavisa, tråkigt.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Precis
Föresten blev jag väldigt imponerad av Sverigeflaggan i #3 Väldigt snyggt och smart!
#29 Man ska inte ha fiskar i klassiska guldfiskkupoler, det är inte vad dem menade tror jag. Jag tror dem menade att dem skulle fylla en skål med sand sedan ställa ner den i akvariet.
aha då ber jag om ursäkt,
#32 Vad är det för fel på tillrättavisningar om dom är trevliga och för fiskarna bästa?
Det är besserwisser liknande. Och INGEN gillar en besserwisser.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#38 om det är hur du uppfattar och ser på saken så tycker jag synd om dig.
#32 Nu börjar vi komma rejält off topic men jag håller verkligen med om att alla inte behöver vara så på hugget. Jag har sett trådar där tre fyra personer i princip skriver samma kommentarer och ställer samma frågor till en nytillkommen användare, som kanske inte vågat skriva förut. Det kan då uppfattas som ett korsförhör, ganska aggressivt och det tycker i alla fall jag är tråkigt.
Om någon vill fråga eller säga något som har med fiskarnas välbefinnande så räcker det med en röst. De som kommer in senare får ge sig till tåls och åtminstone invänta ett svar från TS.
Nu vill säkert en del misstolka mig, men jag försvarar verkligen inte de fall där någon håller djur på fel sätt. Vi behöver skilja på sak och tillvägagångssätt.
Som sagt, ganska off topic…
39# tycker synd om mig ? Haha. Jaha där ser man! Have fun with that.