Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: reptilhörnan
Läst 1197 ggr
Emel
0

Äter dv.Klogrodor yngel?

Hallå!

Skulle en klogroda äta upp Guppy eller mollyyngel?

Har min groda i ett 30l som jag tänkte ha mina yngel i, så hade varit bra att veta i förväg :) Kan flytta grodan men bästa vore om hon fick stanna.

Mvh

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

inthegame
3

Japp, det är som deras lördagsgodis😉

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

Emel
0

Var rädd för det, tack för svaret :) Då får min lilla groda Cindy-Windy flytta.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[tlundegard]
3

Helst vill grodan flytta till ett större kar och ha minst 3 till kompisar :]

Emel
0

Det är på gång, det lilla var tillfälligt tills smittan i andra akvariet skulle försvinna sen blir det tillbaka till 80l igen :). Även fler grodor, när smittan är över. Och när min bästa affär fått in grodor. Kommer köpa iallafall några till och kanske 2 albino, eller 3-4 vanliga :) 

Cindy-windys pojkvän dog tyvärr av smittan men hon klarade sig iallafall.

Kallar det smittan för vet inte vad som är fel, kollat alla värden, behandlat med diverse medel men inget biter.

Chinesecrestedlover
1

Hej!

Om du har en dvärgklogroda nu så ska du inte köpa albino grodor om du inte tänkt ha de i olika akvarier, för det finns inga albino dvärgklogrodor.  Albinogrodorna är de stora klogrodorna (Xenopus laevis) och de kommer äta lillen när de blir vuxna, de blir mycket större än dvärgklogrodan och äter allt de kan få in i munnen. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Emel
0

Det vet jag :) Funderar fortfarande över albiona dock. Måste se så att det finns ett bra kar till dem. Vet inte om jag vill fortsätta ha dem (min bror en gammal kvar så vet inte om jag är sugen på att satsa mer, den har inte långt kvar å leva. Gillar dv. klogrodorna mer.