Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 6337 ggr
Bondkaka
7

Saltvattensakvarie bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, tycker det är för lite bilder på saltvattenskaren här på iFokus, posta gärna ni som har där hemma! :)

Här är mitt och sambons JAD 128 l som vi startade upp i vintras. Fler och fler saker kommer till allt eftersom.

MagArne
0

Snyggt. Är det JAD 128 liters som det sitter en metallhalogen i?
Har ni gjort några modifieringar på akvariet eller kör ni helt original?

Detta kar vill jag se mer av så dokumentera dess utveckling och posta godbitarna här på ifokus🙂

Bondkaka
0

Ja det är originalbelysningen i karet med halogen.

Vi har fixat till ytavrinning till det bättre, genom att sätta en plastbit framför halva delen av gallret på baksidan.

Har under karet installerat in automatisk vattenpåfyllning.

Nästa uppgradering är ev en ny och bättre skummare.

Kommer uppdatera tråden efterhand :)

Sleggyman
1

Mitt JAD 58L uppstartat för lite mindre än 1 månad. Utan osmos. Kommer troligast byta till osmos senare.

Bondkaka
0

Fint kar du har! :) försök få lite mer rörelser vid ytan genom att vrida upp strilröret från pumpen mot ytan, så syresätter sig det bättre

MrJLundin
0

Jag ska försöka slänga upp någon bild här någon dag nästa vecka, ska få i lite fler koraller då.. ser lite tomt ut nu efter jag gjorde om min scape i karet ;)

Snygga kar btw!

Bondkaka
0

#5 Ser fram emot bilderna! :)

Nu har det även kommit in en ny skummare till karet, som skummar på väldigt bra!

Sleggyman
0

Jag gick och kollade pumparna, när jag tyckte jag redan vänt strilröret uppåt och upptäckte att den bakre pumpen stannat. F*n vilket jobb att få upp pumpen. Jag fick övertala min fru att sticka ner handen pga plats brist så att säga. lite rengörning och våld så fick jag den att starta. Det visade sig att plast kuddarna som håller fläktbladen på plast inte var ihoptryckte fullt ut så den klämde och stannade bladen. Allt som allt 1.5 timmes arbete och en handfull arga blickar från frun. Hon har lite fobi mot smådjur, så det tog imot mycket för henne att stoppa ner handen i karet. 😉

Bondkaka
0

Hallå alla!

Ett tag sedan jag var aktiv inom denna sajten.

Nu har vi uppgraderat oss till 200 Liters kar och ska idag iväg och hämta första stenen - uppstart! :)

Toph123
0

#8 Lycka till med akvariet! 👍

Anjelu
0

Rolig tråd! Kommer att följas. Är sjukt sugen på saltvattens kar men är lite feg. Verkar vara sjukt avancerat jämfört med mitt lilla amazonas paradis :)

[fantasi]1
0

åh vad spännande att följa! saltvatten har alltid vart en dröm, men jag är för feg för att våga ta steget från sötvatten 😟

Bondkaka
0

Det är inte så svårt egentligen, man lägger själv ribban på hur avancerat man vill ha det :)

Bondkaka
0

Var iväg och köpte ca 25 kg levande sten från Indonesien och Bali :)

Bondkaka
1

En liten krabba som hängde med stenen!

[Jens]
0

#8 Lysrampen? Var har du köpt den?

Bondkaka
0

#15 Lokal djuraffär men finns på tritonakvarium.se bland annat. Heter Maxspect Razor 16000 K 160 W

Zureel
0

Ser fram emot mer bilder

Bondkaka
0

Här kommer lite bilder när stenen väl kommit i och lite lyse på :)

Bondkaka
0

..

Bondkaka
0

…

[dynamitella]
0

Så himla fint!

Taggeman
1

Jo det är fint att se på o som upplägget är med korall som en ö med sand runt omkring så kan det se ut i naturen med.

Kan inte låta bli att lägga upp en inspirationsbild här, tagen utanför Surinöarna i Thailand.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅