Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 4026 ggr
m4rkus93
0

bjuder på foton

ja som det står så kommer jag bjuda på lite foton på vad som finns här hemma ;)

m4rkus93
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kakadua ciklid hanen som tidigare under dagen blev pappa

m4rkus93
2

min blyga krabba

m4rkus93
2

min andra krabba som mumsar på en räka fler bilder kommer men det får vara nog för ikväll

pluntan
0

Alltid roligt med bilder! Kul å se en krabba också :)

Cattie
0

#1 Vilken stilig herre 😊

Platyfarmer32
0

Blev lite extra kär i Kakadua cikliden skulle gärna vilja se några fler bilder på dom

[Evisen]
0

#1 Jättefin kakaduaciklid:).

plutopellis
0

Så fin firre! Och krabbor är ju coolt. :)

xanna
0

Du! Säg till om du får ungar på de där krabborna!

[ErikP]1
0

coola krabbor

m4rkus93
0

haha alla ungar kommer att komma upp på iFokus ;) jag tackar även för alla kommentarer och ja min kakadua herre e fruktansvärt stilig foton kan jag kanske hinna med några fler imorgon innan jobbet men nu e karen släckta ;) ungarna kommer självklart oxå att visas och om nån e intresserad får vi väl se om jag får några över ;)

m4rkus93
1

ja det var ju många som gillade mina kakadua ciklider så jag bjuder väl på fler foton 

här har ni ett foto på min hona

m4rkus93
1

och sedan bjuder jag på ett foto till på hanen från imorse

m4rkus93
1

så nu kommer lite till bilder här har ni en liten äppelsnäcka

m4rkus93
0

en st blind grottetra spännande fisk ;)

m4rkus93
4

en zebra snäcka fråga mig inte hur han kom dit xD

m4rkus93
1

och en sista bild på min kära krabba som fick sig en bit att äta idag så han sitter och äter just nu :D

[Jens]
0

Fina bilder!!

m4rkus93
1

så tänkte att det är ju inte bara fisken som är intressant så här har vi även min akvarieställning som jag tycker är fruktansvärt smidig och jag skulle rekommendera det till alla ;)

CaptainBunchie
0

Är de inte jobbigt att hålla på med akvarierna är det är så lite mellanrum mellan ljusramp/nästa hylla? 😮

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

-Cissi-
0

#19 Vad har du för mått på hyllan? vad är hyllplanen gjorda av?  Var har du köpt den? :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

m4rkus93
0

#20 haha det är inte så lite mellan det är ca 20 cm mellan ljusramp och nästa hylla 

#21 hyllan är 200 cm hög 40 cm djup och 90 cm bred hyllplanen är något pressat träd men tål allt ändå vatten och äk köpt på bauhaus (stavning?) haha men jag är supernöjd med den då man kan välja vart man vill sätta planen och den går även att dela om man vill ha 2 hyllor som är 100 cm var annars…

[tlundegard]
0

Är det krysstag bakom hyllan?

m4rkus93
0

nej det är det inte men man kan göra ett eget om man vill ;)

-Cissi-
0

#22 Tack :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

m4rkus93
0

#25 så lite så jag älskar ställningen och funderar på att ställa en till på vänster sida om dn som är nu men då får den ju stå på kortsidan

[tlundegard]
0

#24 jag skulle nog inte våga ha hyllan utan krysstag, tänk om den viker sig! :o Mysiga akvarium annars :)

m4rkus93
0

#27 haha det lär den nog inte göra då den är fäst i väggen så jag inte änns kan rubba den utan akvarier i ;) tänker allt lite säkert oxå särskligt efter olyckan för 2 år sedan då vi fick ut 45 liter vatten på andra våningen och fick göra om 2 rum totalt i huset :/

[tlundegard]
0

Hoppsan, det lät inte kul! Tänkte inte att den kunde vara fastskruvad ;)

m4rkus93
0

hoppsan va nog inte riktigt va man sa 3 dagar före jul… om man säger så 45 liter låter inte så mycket men jävlar när det kommer ut på golvet… det bara rann och rann från taket i timtal va en jäkla tur att försäkringen tog det annars hade det nog vart illa… jodå fast skruvad i toppen ;)

pluntan
0

Usch! det lät inte kul. Nä, 45 liter låter inte mycket. Men vet man hur illa det blir med vattenskador om man bara råkar tippa ur en skurhink vatten, så blir det betydligt värre med 45 liter.

Tänk om man hade avlopp i vardagsrummet :)

MrJLundin
0

#28 Du ska vara glad att det inte var saltvatten iaf ;)

m4rkus93
0

Hahne det va inte kul det va bra fram med allt som kan ta emot vatten på undervåningen och va och torka parketten 1 gång i minuten typ ^^ men parketten klarasklaraste otroligt nog det va mest tak och väggar som blev förstört

Cattie
0

#19 Enormt smart lösning *tummen upp*

Vad heter den på bauhaus ? Måste ju genast kolla om jag kan få tag i en sådan

m4rkus93
0

Lagerhylla eller verktygshylla tror jag jag gav iaf 399 och den håller 175 kg per hylla och min är inte änns nära på att vika sig kan jag säga… .vill även få tag på 3 mindre kär att ställa på kanten som ni ser på hylla nr 2 nerifrån

Cattie
0

#35 Tusen tack för snabbt svar. Alltså hmm hur jag än kikar på deras hemsida så hittar jag inget😕 Närmaste varuhus för mig är i Sundsvall alltså 50 mil bort. Tänkte att man kanske kan beställa.

Skulle du kunna skicka en länk😞 till mig

Taggeman
0

Ursäkta om jag bryter mej in. Det är svårt att hitta hyllan på deras hemsida men du har en liknande på jula.  http://www.jula.se/forvaringshylla-666014                                               Lite djupare modell  http://www.jula.se/forvaringshylla-med-fem-hyllplan-666022

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Cattie
0

#37 Tack snälla men max 120 kg per plan kan kanske bli lite när man sätter grus och allt i karen. Men helt klart ett alternativ, får bara sätta mindre kar i så fall 🌺

Håller fortfarande tummarna för att jag eller någon annan hittar den hyllan som m4rkus93  har och kan länka till mig

Cattie
0

# 35 Ber om ursäkt för att jag lägger mig i din tråd lite mer än nödvändigt men tänker att det är säkert fler än mig som blev nyfiken och inspirerad av din suveräna ide.

Hittade själv *jättestolt* en på biltema lägger en länk. Kolla den som är längst ner den borde ju vara suverän eller ………….

http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Hyllor/Forvaringshylla-87761/

Taggeman
0

Ser att på biltemas hemsida för den större hyllan finns inga mått utsatta. Har en katalog framför mig o måtten är 90X45X180 väger 22kg

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Cattie
0

# 40 Tack Taggeman då kan jag sluta leta
😎

m4rkus93
0

hej jag har inte haft tid att svara tyvärr men jag ska kolla upp det och länka så fort jag hitta den igen ;)

m4rkus93
0

hitta inte häller hyllan igen men jag köpte den för 399:- om jag inte minns fel och måtten är ju 200x90x40 max 175 kg per hyllplan

m4rkus93
0

sååå vart iväg och köpt lite nytt till min samling idag blev det en snäcka ;)

[Jens]
0

Är det en grön elefantsnäcka? Jag har gula och hoppas få se gröna i någon butik men har ännu inte sett någon. grattis!

m4rkus93
0

nej ;) den ska va gul xD blev bara lite konstig färg ;)

[Jens]
0

Jag har fyra gula elefantsnäckor! De är så tjusiga att titta på! En av mina ser du på bilden.

m4rkus93
1

okej ja jag ska väl skaffa större grupp snart ;) har dock lite fullt upp då jag ska slänga upp 2 kar till här hemma ;)

m4rkus93
0

så lite nytt här hemma ;) denna gången blev det Regnbågsciklid :)

m4rkus93
1

Såå nya utsikten från toastolen ;)

-Cissi-
1

Det var inte dåligt med posthorn du har :O

m4rkus93
0

Haha och det är inte änns alla kan jag säga :)