vad är detta på min guppy?
Är det någon som vet vad den där fläcken på min Guppy hona är? Hon har blivit väldigt mager och den där bölden verkar växa sig större. Den sitter inuti fisken och börjar nu bukta utåt. Någon som vet vad det kan vara och om jag kan hjälpa henne på nåt sätt? Hon har fått yngel en gång bara fast hon gått med hannar och jag har haft henne sen början på januari i år. Tacksam för alla svar jag kan få som kan hjälpa henne…
Hade en guppyhona som fick sådär, önskar att jag hade avlivat henne på en gång. Någon form av tumör eller så var det i det fallet. Vet inte om det är samma nu, men om den växer skulle jag nog ta bort henne tyvärr. :/
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Tack för svaret,har faktiskt funderat på om det kan vara typ en tumör…
#2 Ja på min såg det ut så, den växte och tillslut så var den i vägen för gälarna. :/ Såg jätteotäckt ut och kan inte ha varit något kul för henne.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Det är inte någon form av svampinfektion?
Tog bort henne i morse då det var ännu värre. Efter jag tog bort henne och tog papper runt henne lossna den vita knölen och det vart ett stort hål i henne efter den så jag vet inte om det hade gått å rädda henne eller inte..:'(
Bra gjort. ❤️