segelfenspleco
Hej behöver lite hjälp, köpte ett begagnat akvarium för några månader sen där det följde med fiskar på köpet. Platyn och 2 malar. Då jag är en nybörjare så var det inte längesedan jag fick reda på vad malarna hette,och nu till problemet :känner mig som en riktig djurplågare när jag nu har läst på lite om denna mal. Mina lever i ett alltför litet kar då mitt bara är 120 l. Dom är runt 20cm lång bägge 2 nu och vad jag förstog förra ägaren så hade hon köpt dom för ca 6månader sen när jag köpte det i mars. Så vad ska jag göra? Höra med djuraffären om de tar emot dom och riskera att de får fortsätta lida eller känner någon sig manad att ta emot dessa 2? Vet inte vad jag ska göra med dom,det är ju synd om dom :'( bor i hälsingland om någon vill ha dom. Tack på förhand.
Omplacera dem är bäst!
Det är väldigt ofta man ser segelfenor i små akvarier tyvärr, 120L är "okej" tills de blir lite större. Det som är dåligt är att du inte fick ut infon om hur mycket fisken krävde, alltså inte är det inte helt ditt fel. Många, liksom jag själv, har gjort dessa misstag.
Sätt ut annons här, på redbee och andra fiskforum och se om någon nappar. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Finns många som bara skaffar fiskar, utan att veta, eller de som du, som inte visste. Omplacera eller skaffa det akvariet som de kräver är nog det enda du kan göra?
- Emil
Ok tack:)