Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 3029 ggr
farido13
0

kampfisk yngel :) :)

hej allihopa jag har fått Kampfisk yngel för en vecka sedan och alla har inte klarat sig men det finns kvar. Jag är stolt över det och det är roligt att ha det. Jag har plats för dom.

farido13
0

jag kommer att berätta om dom i livet.

Nwmo
1

Vad har du matat de med?

- Emil

farido13
0

artemia

Krille12
6

Lycka till! Men du har väl plats för hanarna sen? För alla måste ha ett eget akvarium senare, som du säkert redan vet.

Medarbetare på Vetenskap.

[Jens]
0

Eller så säljer man dem så fort som attans!

Susanna_w
0

Kan vi inte få se bilder? Grattis till ynglen btw 😎

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[dynamitella]
14

Tråkigt att du ljugit hela tiden, som jag misstänkte. Och att du totalignorerat allas hundratals råd du fått genom tidens gång.

Hoppas det fungerar för dig ändå.

Susanna_w
0

huh?

_

[dynamitella]
17

Det lät väl väldigt hårt :) Jag och många andra i forumet har pratat med farido i 10 månader (?), och har under hela tidens gång uthärdat hundratals kampfisk-trådar, avstängning och varningar.

Hela tiden har det handlat om hans väg till kampfiskodling. Alla varningsklockor har ringt, och han har blivit informerad om vilket ansvar det är. Han har då efter timmars övertygan från 20 olika medlemmar att han valt att inte odla kampfiskar då han insett att det krävs mer än han har råd och tid med.

Så återkom han och frågade "till sin kompis" hur man odlar artemia, och att han minsann skulle mata det till sina levandefödare. Han hade inte en tanke på odling, det var han noga med att säga. 

Jag struntar i om han odlar eller inte. Det är lögnerna som kommer hela tiden som stör mig :)

Susanna_w
0

Jaha då förstår jag! Jag hängde inte med eftersom jag inte sett alla dessa konversationer.

Det är tråkigt att man ska ljuga sig igenom och inte ta sig till sig det som sägs av duktiga akvarister 😐

_

MrJLundin
5

Och den där kompisen har haft väldigt många frågor, om väldigt många djur.. Man hoppas ju på det bästa för djuren, men man undrar ju….

[tlundegard]
7

Det är ju trist om han ljuger, men man kan vända på det också. Trist att han behöver ljuga för att få hjälp här i forumet. Jag förstår om man blir irriterad över att han inte tar emot goda råd, men samtidigt så är det upp till var och en att ta sina egna beslut om fiskarna. Hamnar han nu i situationen att han inte blir av med fiskarna, att de mår dåligt eller att det blir platsbrist så får han ta konsekvenserna och kanske förhoppningsvis lär sig något av det, har han redan löst allt så har han troligtvis lärt sig något redan ;)

[dynamitella]
4

Good point :)

Det är som sagt personligt agg denna gång. Jag känner mig sviken, då han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Skulle kanske behöva kontrollera min irritation.

niklassandgren
2

Så de han ljuger om e att hans kompis e han egentligen? eller?

Fatade inte:/

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

35 l blandat :)

lol girl
0

#14 Fattar inte heller, men typ så tror jag..? :/

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

[tlundegard]
1

#14 det behöver du inte heller göra, det här var något mellan Farido, Daniella och övriga inblandade, man behöver inte gå djupare in än så ;)

[dynamitella]
0

Nej, det var mest jag som ventilerade :) Dumt gjort kanske vissa kan tycka.

Men om jag tar bort det så döljer jag ju vad jag tycker "för att det är fel". Så jag låter det hellre stå.

lol girl
2

#17 Jag ska egentligen inte lägga mig i det här, så ni får ta bort det om det inte passar.

Men jag tycker inte att du har fel någonstans Dynamitella! jag tycker att  du har helt rätt!

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

[tlundegard]
3

Jag tycker inte att någon har gjort rätt eller fel, jag tycker bara inte att oinblandade ska lägga sig i. Att ställa sig på en sida utan att ens ha läst trådarna tycker inte jag är riktigt okej. Tänk om farido har en annan syn på saken? Det kan ju inte ni veta. Alla får ju säga sin sak, jag har inget emot det Daniella skrev, men varför blanda sig i något när man kan hålla sig utanför? :)

-Cissi-
4

Suck.. börjar verkligen bli less på fardio, med alla hans lögner. Det om nått gör mej sur att man inte kan tala sanning.

Ja det är gulligt med bebisar men tror inte över huvud taget att nått yngel kommer att överleva. Om man ska ha djur ska man ta ansvar fr deras välmående.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

CarlMH
4

Har typ läst alla hans trådar … fattar inte varför ni är så upprörda?
Fast kanske bara jag som fattat hela tiden att det mesta bara vart påhitt å lögner och han "kompis" med största sannolikhet är spöket Laban 🙂

Dustmonkey
4

#21 Håller med!

La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3

[ErikP]1
1

#21 Om du läste alla trådar och kommentarer jätte noga så skulle du nog förstå!

Taggeman
6

Men en sak kan man säga han håller oss sysselsatta med att besvara alla hans trådar här i forumet. 🤪🙂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[ErikP]1
4

Han har sina fiskar i för små akvarium med ett stort antal fiskar. Gör ett fler tal trådar som handla om samma sak. Lyssnar inte på vad vi lägger vår tid på att förklara saker som han struntar i Farid13: Ynglens kommer nog inte överleva då säker dom alla bor ihop med hanen och honorna som kommer äta upp dom

Susanna_w
3

Om han ljuger så mycket så är det ju inte säkert att har yngel då heller?

_

farido13
0

jag har det men jag var rädd att ni skulle bli sur. För vissa sa ju att jag ska vänta några år och ni blev en gång sur på mig bara för att jag inte gjorde som ni sa. Jag blir ju lite rädd att ni inte ska svara på mig. Jag är verkligen ledsen. förlåt.😕

-Cissi-
4

#21 Jag är upprörd för att jag har lagt ner min tid och försökt hjälpa han att få det bra till sina fiskar och inte ha en ensam stimmfisk och för många fiskar i ett för litet kar, men han har struntat totalt i vad jag sagt och många andra här på forumet och gjort vad han vill ändå för att våra svar inte stämmer med vad han vill höra.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[tlundegard]
0

Jag låser den här tråden då den har bytt riktning.

farido13
0

alltså jag är verkligen ledsen över att jag har ljugit men jag känner mig som en dålig människa.😢

-Cissi-
5

#27 Du säger att du blir ledsen och ber om ursäkt varje gång men du värkar inte ta till dej nått som vi skriver, Och en ännu en gång är jag ledsen för att du blir ledsen.

Inlägget är låst för nya kommentarer