vackra kampfiskar
Googlade lite och hittade fina bilder på kampisar :) En vacker och fashinerande fisk.
1. Crowntail 5. Crowntail
2. Longtail 6. Halfmoon
3. Deltatail 7. Crowntail?
4. Doublecrowntail 8. Halfmoon
Hadekunnat suttit här och länkat i all evighet för den ena är ju vackrare än den andra
Man vill ju ha en av varje hihi.
De är jättefina! Jag vill åxå ha kampfiskar! En massa, men jag gissar att om man ska ha en massa kampisar måste man ha en massa akvarium.. 

#1 jo precis ;)

Jättevackra. ser ut som om alla är i attack-mode eftersom alla är så uppspända… vår Kampfisk ser ju mest ut som en blöt trasa när han vara är ute och vardagssimmar… hehehe…

#3 är det en longtail du har kanske då?

#3> Jo antagligen, han liknar mest den som kallas longtail. Vacker är han iaf, ljusrosa med lila och rött skimmer.
Heter inte det ni kallar "longtail" veiltail? tycker det ser ut som en veiltail iaf. Har aldrig hört talas om en fen-form som heter longtail…

Jag har den på bild nr2 men blodröd…. så enormt vacker

#6 på utställnings sidan där jag tittade hette dom det som står till bilden.
#8: Okej, ja det kan så vara, men jag tycker ändå det ser ut som en veiltail ;)
har haft en som som i länk 2 men blå :) jättefin men hade mycket klena fenor (det syns)
Emma

#10 klena fenor?
#11 ja de gick typ sönder när han gick imot nåt :/
Emma
Wow!! Otroligt vacker fisk =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Har alltid harft olika ciklider men nu har min sambo börjat intressera sig mer av akvarium och när vi nu skall starta upp det nya så vill han ha mindre fiskar. Och då står en Kampfisk hane på listan såklart. Får se vad de har i affären men jag vill nog ha en vacker blå =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Vacker är han i alla fall!! ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Blev ganska sugen på en kamp hane nu … Vill dock ha en väldigt speciell. rosa bvore snyggt. ;D
Jag hade en violett crowntail hane, ursnygg helt enkelt! Tyvärr blev han inte långlivad, han införskaffades 4 veckor innan det fatala strömavbrottet som ödelade allt i mitt 240 liters, hade bara kvar en gul Gurami, 9 sorgmanteltetror och en liiten scalare efter den 
Paulina
#21 oj så synd! men kampfiskar behöver väl inte pump och sånt? utan dem kan väl överleva endå?
Har du ngn bild på din snygging?
Jag vill klart ha en halfmoon, är dessa svåra att få tag på?
#22 De behöver inte alls pump, de är labyrintfiskar, så de hämtar sitt syre från ytan, och med hjälp av sitt labyrintorgan (?) tar de upp syret i stället för gälar som andra fiskar.
Men han levde i ett samlingsakvarie med andra som behövde pump..
De borde inte vara alltför svårt att få tag i.. Om det är någon privat som föder upp, annars kanske djuraffären kan hjälpa dig och ta in en?
Paulina
#24 jo, tänkte väl dt ;D Suýnd att stackaren dog.
Bromma zoo borde ta in. ska höra med dem, tack :)
Jag har kampfiskar men dom är fortfarande för små för att kunna könsbestämmas. Det ser ut som om det kommer vara flest blå.. ; )

Japp, en av mina egenuppfödda.. ; )

#28 Super snygg var hon! Värkligen!
ursäkta för min okunninghet.. är kampfiskar sötvattensfiskar?
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Kampfiskar är sötvattensfiskar och tråden är 5år gammal ;)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
aa märkte det😃 TACK!
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#30 tråden är ca 5 år men ja det är dem
#31 oj det blev visst dubbelpost🙂
aaa:):)
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira