LITE FAKTA OM (PLECOSTOMUS)
Dom äter en del alger som ungfisk, men rätt lite som vuxen. Allt vanligt foder som faller ner på botten kan den smaska i sig om den vill men det är alltid nödvändigt med ett vegetabiliskt tillskott i kosten. Arten blir väldigt stor och är bara lämplig i stora akvarier.
Akvariet ska innehålla många gömställen, gärna i form av rötter och stenar, som bildar stora hålor. Man kan enbart ha kraftiga växter efter som de med sina fenor annars lätt kan råka riva loss dem.
Hanarna har större fenor och ryggfenan är speciellt förstorad och har en segelliknande form.
En mycket populär akvarieart pga att den är billig, relativt vacker samt äter alger, men tyvärr hålls den alldeles för ofta i för små akvarier.
hej och hoppas ni tagit del av de jag skrivit och hoppas verkligen att ni lärt er något vettigt.
det kommer en bild på min plecostomus.!
MVH: Emma :)!
❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Hur stort akvarium tycker du behövs?
Det latinska namnet kan vara bra att ha med i fakta om en art, vilket i det här fallet är Glyptoperichthys gibbiceps, L165 :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Lite mer läsning
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=318
Personligen tycker jag att det krävs minst 400L när dom börjar närma sig en storlek på 20cm iaf :)
Tycker att det är en mycket fin mal! Sambon skaffade en sån i höstas och den har växt fort på kort tid.
ja 500 L när dom är ungefär vid tjugo om inte lite längre.
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
20 centometer*
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️