Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2564 ggr
gss90
0

Kön på kampis...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni det e för kön på denna kampis…???

Jag e ganska säker men vill höra eran åsikt…

Den e max 4 - 5 cm stor och min stora kampis e dubbelt så stor…

sussa08
0

hm, jag har lite svårt att se pga mörkret, har du en ljusare? skulle vilja se de där fenorna precis under huvet :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
0

En gissning är hona, från min sida i alla fall :)

Hon har stoa fina feno men de där spröten jag är ute efter känns inte tillräckligt långa för att va hane XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gss90
0

ok ska försöka leta i kameran hahah tog ju tp 500 bilder på mina nya små kampisar:);) lol

Alldeles strax

sussa08
0

haha brukar bli massa bilder ja :D

fellfrosch
0

Bara för det gissar jag hane ;D

gss90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer den

sussa08
0

hhe jag tror fortfarande på hona :)

botvidn
0

Rätt säkert en ung haneSkrattande. Den är inte så stor än, men saknar honans former. Den blir nog kanonsnygg! är lite svag för den färgen.

mnh Botvidn.

fellfrosch
0

min plakathane har bara liite längre spröt än honorna så jag tror hane fortfarande efter denna bilden med :)

heffaklump
0

jag är nästan 100% säker på att det där ät en hane ;) Han har ingen äggledare som tydligt visas på honor och han har allmänt mer slimmad kropp vilket inte honor har då dom bär på ägg. Han har väldigt långa fenor också för att kunna vara en hona, visst honor kan ha ganska långa fenor men det är väldigt tveksamt att kunna köpa en sån fin hona i djuraffär ;) Så det är nog en inte riktigt fullt utvecklad hade som kanske har gått och blivit lite mobbad av antingen andra honor eller andra hanar som har fått hans fenor att inte växa ut och bli lika stora :)

koompiis
0

Nyfiken. hur vet man helt säkert att det är en hane/hona ? har köpt kampis för några dagar sen och det ska vara en hona. Men jag har hört av en kompis att så kallade "honor" växer till sig och i egentligen är en hane :o

hur ska man veta sånt exakt ?

sussa08
0

ha den själv så kommer en plakathane att att utveckla sig :) Annars kan man kolla om den får lekdräkt när man sätter hop den med en hane :)

Tyckere själv att det är svårt att se äggläggningsröret :P

fellfrosch
0

Det är ju inte säkert att alla får den där dräkten heller :P

sussa08
0

njä, men man kan testa flera gånger… XD

Alltså, det är så sjukt svårt att veta om honor verkligen är honor… Ibland får man ju aldrig veta :P

Tycker att det bästa är att sätta individen själv och se vad som händer :)

koompiis
0

Ja, jag förstår det :)
men jag har satt "henne" separat nu, så vi får se vad som händer :)
vill hälst INTE ha en hane bara *hoppas*

har nämligen redan en stilig herre ^^

Sloj-border
0

jag är nästan 100% säker på att det är en hane! jag har en snygg hane här hemma som har likadana fenor ;) jag skulle nästan kunna säga att jag är helt säker!

sussa08
0

#16 Så var det flera som sa om min (nu sålda) CThona ^^ Henne har vi nu en lek på :P

Tror inte man kan va säker på något av det alls :P Inte ännu XD

Sloj-border
0

haha okej ^^ men jag tror att det är en hane :P men som du säger man kan ju aldrig vara säker! ^^

sussa08
0

hehe nej, det kan va vilket som känns det som XD

Sloj-border
0

haha aa ^^

m4rkus93
0

skulle oxå säga hane på den men som tidigare nämt kolla äggledaren finns den e det hona om inte hane…

kaninsköld
0

Vad är plakathane?

Mvh Kaninsköld

-Cissi-
0

#21 tråden är 4 år gammal ;)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

pontussigge
0

22# en Kampfisk hane med korta fenor

simma lungt //PONTUSSIGGE