Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 4798 ggr
thildatessie
0

Bra bok om fiskar sökes

Hej!

Jag undrar om ni har tips på en bra bok om akvarie? Jag vill skaffa akvarium i framtiden och vill ha ett konkret ställe att läsa på.. jag kollar här med men det är lättare med en LÄTTLÄST,SVENSK bok.

Jag vill skaffa en stoort akvarium och ha några små fiskar i för att de ska få det så bra som möjligt. Vad är bra att ha som första?

wille_wille
0

Stora akvaireguiden tycker jag är jättebra även om den är några år gammal. Jag tror det finns flera olika med samma namn men jag tänker på den som är stor, gul och har lite fiskar på framsidan. Det brukar ligga ute någon på tradera väldigt billigt, jag betalde 20kr för min där ;)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[Jens]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett tips av en god vän och jag kan bara säga att jag håller med. Fantastisk bok helt enkelt !! Speciellt för nybörjare.

Från Arapaima till ÖgonfläcksRasbora heter boken. Skriven av Gabriella Ekström och bokförlaget är Akvarielagret.

På bokbörsen hittar jag den för 115 kr!

http://www.bokborsen.se/page-start?viewad=2287869&maincat=1&partnerid=85

thildatessie
0

Tack så mycket för era svar!

[Bert10]1
0

Akvariets Lexikon är den bok man skall haGlad

[Hallonbåt]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt tips är: Akvariet - spännande och lättskött av Peter Stadelmann

OlleA
1

Böckerna som har nämnts här är bra allihop, men jag måste också nämna att Kjell Fohrman (som bl a ligger bakom Zoopet) har en ny akvariebok på gång som jag tror kommer att bli väldigt bra. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan den är färdig. Men det är alltid bra att läsa flera böcker, eftersom olika författare ibland har lite olika åsikter om vissa saker.

Olle

thildatessie
0

tack för alla era svar! jag ska kolla runt lite :)

Emmetem
0

Jag tycker att guppys är lättskötta och otroligt roliga att ha i akvariet! :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.