Pansarmalar
Jag har nyligen börjat läsa om pansramalar, och jag undrar om det går att blanda olika mönstrade pansarmalar t.ex panda, leopardmönstrade M.m De ska isåfall bo i ett 60 l med en Kampfisk, kanske två kamphonor, fem guppys och tre ottosar. Blir det kanske för mycket fisk?
Någon…?
Pansarmalar vill vara 5-10 stycken och vill ha ett par hundra liter att röra sig på. I alla fall 120 liter :)
Så tyvärr passar det inte.
Fast om man läser på zoopet om panda pansarmalar så står det att de klarar sig i 60l? Är panda pansarmalen kanske en speciell sort elr så står det felaktig info på zoopet? Du är ju provs liksom så vi kanske pratar om en annorlunda art elr nåt?
Nej. Det stämmer bra. Jag känner bara att de inte kan stimma ordentligt om karet inte är ypperligt inrett. De ska ha sand som bottensubstat och gott om gömställen, rötter och växter :) Om du tillgodoser alla behov kan det funka.
Lika så ska man aldrig blanda kampfiskhonor och hanar, oavsett vad folk på nätet säger. Det får helt enkelt inte ske :) Dödsfall är nästan oundvikligt.
Ok tack jag hade inte tänkt att ha honor heller, utan skulle mest bara se om det funka;)
jag har både pansarmal och den prickiga varianten av den, juliee (stavning?) och dom stimmar ihop fint. Dock behöver dom minst 100 liter om man ska nå upp till den grupp dom behöver vara, jag har 10 st, 6 juliee och 4 vanliga pansarmalar. Min bästa fisk, så himla fina och personliga!
Puttar upp den här lite.. Funkar det om man skaffar typ 6 ungar som man sedan omplacerar när dem blir vuxna? Alltså pansarmalar:)
Finns väl en variant som är mindre än vanliga också?
Jag har 4-5 pansamalar i mitt 90-96 liters, fungerar utmärkt :)
De är inte så stora ^^
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok, tack för alla svar!