Beslutsångest -.-
Diskuterar lite på akvarister på fb men kanske någon här har något att säga om saken också? xD
Har ju frågat en hel del här om killis (fundulopanchax gardneri) och läst en massa men inte köpt dom än. Nu fick jag dessutom upp ögonen för Dvärggurami! Så jag vet inte vad jag ska göra :(
Försöker väga för och nackdelar, vilket som blir finast, vilken art som är mest intressant, om dom ens passar i mitt 63 liters osv…
Hjälp mig xD om jag köper Dvärggurami (hane+hona) så funderade jag på om det kanske skulle vara snyggt med dom två plus ett litet stim av någon snäll, lugn, stimfisk.
Om killis, ja, då blir det väl bara killisarna? Hmm…
Guess im on my own! Får väl rösta mina egna åsikter ist ;P
Lutar mest åt Gurami just nu, om dom mördar varandra (eller hanen mördar henne) så går jag isf över till Killis. Så får ev ett gäng moskitorasboror gå med dom om dom int riskerar att bli mat. Isf är väl kilfläck bättre.
Jag har haft Dvärggurami, tråkigaste fisken!
#2 Jasså? Hur kommer det sig? :P
De rörde sig knappt, och hade ingen personlighet
Många fiskar är rätt så stilla av sig men fina att titta på, så att dom inte surrar runt som tokar gör inte mig något ;P men det är bra att du delar med dig av din åsikt! Förr eller senare får jag väl bilda en egen uppfattning men tills dess är det trevligt att läsa andras.
vilka Gurami är det då??=)
mvh malin snäckor räkor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Vanliga Dvärggurami funderar jag på :) dom som är blå/röda typ. Finns ju så många varianter men det är lättast att säga vanliga :P
Ska du ha dem med killis då??
killis är ju ingen stimmfisk=/
svart Neontetra är snygg stimm fisk ;)
mvh malin snäckor räkor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
Nej jag funderar på om jag ska ha antingen killis, eller guramis :)
Så antingen köper jag ett par Gurami som får gå med ett gäng av någon rasbora, eller så köper jag killis men dom får nog gå själva isåfall tror jag.
Jag tycker killis är snygga som faen =))) ;)
mvh malin räkor snäckor räkor www.familjensnygg.se
Ha de gött
Jag har haft blå Dvärggurami och jag tycker att de var super fina och roliga. De rörde sig mycket i akvariet, var väldigt tama och det var väldigt roligt att titta på dem när de parade sig, men jag hade dock oturen att få en ilsken hane som bet sönder fenorna på mina guppys.
Jag gillar fisken och funderar på att köpa ett nytt par snart
#11 Se där! Det finns något positivt om dom också! ;) Tråkigt att dina guppys fick stryk dock. Jag ska kolla på djuraffären nästa gång jag är där om dom har några inne. Kanske lättare att bestämma sig om man kollar på dom irl ^^