Dumma snigelskit!
Nu är jag riktigt frustrerad över alla dessa sniglar som ska ta plats i mitt 60 liters akvarium.
Ser minst två-tre varje dag, stora som små. Har även upptäckt att det finns en ny "art". Förut var snigelhusen lite runda som en köttbulle. Nu ser jag sniglar som har platta men runda hus. Åh, blir så arg!
VILKA fiskar/räkor kan tänkas äta upp dessa/ta död på dem? Jag orkar inte längre gå och plocka hela tiden, växterna ser håliga ut och det vore ju toppen om det finns några liv som kan äta dessa som lördagsgodis! Helst varje dag!!
Vad gör att dessa sniglar kommer till? Övergödning, för mycket spillning? Jag städar med slamsugare en gång var 5-7 dag.
HJÄLP!
Hej. Jag tror att Praktbotia äter sniglar :)

Du, jag har samma problem i mitt!!
Värsta racer sniglarna juh!! Usch å fy!
Men jag kan nog inte ha praktbotior i mitt tror jag.. har ju mina malar samt malbebisarna, har endlers samt ett Gurami par nu med…
Jag kan nog tyvärr inte heller ha det. Just nu har jag två malar och guppys. Skulle räkor fungera?
Finns en snigel som heter Helena någonting som äter sniglar. Brukar finnas en här inne som säljer men vet inte vad hon heter…
För mycket snäckor (physa och skivsnäckor är det nog du har) beror nästan alltid på övermatning. Så dra ner lite på hur mycket du matar nu och se om det inte blir lite bättre.
Sen finns det som #4 säger helenor, en form av snäckätande snäcka. Men se till att du inte har några snäckor du vill spara i det karet, för de kan ta dem också om de är i rätt storlek.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Jag vill minnas att jag redan tipsat om Anentome helena i en annan tråd där du tog upp snigelpoblemet, det står kvar. ;)
Praktbotior kan ta sniglar, även kulfiskar och Labidochromis caeruleus men botiorna vill ha ett stort kar medan de två andra inte är att rekomendera för sällskapsakvarier.