Tips på blå och gröna fiskar
Hej jag tycker att blåa och grönafiskar är jätte fina men har tyvär inte sett så många, så om du har eller har sett en grön eller blå fisk så kanske du kan skriva namnet på den. 

väldigt många Malawiciklider är blå, men fisk som mer passar i ett sällskapsakvarium är tex Blå gurami.
Guppy, gröna barber finns det nog också..
Nu för tiden finns det ju odlingsformer av allt möjligt som kan ha alla möjliga färger. De vanliga ungfödarna finns det blåa och gröna varianter av, blå Dvärggurami finns, mossgrön Tigerbarb, blåa eller gröna kampfiskar, blå eller grön diskus osv. Föredrar du mer naturliga fiskar finns t ex blårandiga zebrafiskar och några andra danioarter, kejsartetra, moskitotetra, många killis med blå grundfärg, blågrön botia (Botia modesta) samt den vackert blåglänsande neonregnbågsfisken (Melanotaenia praecox).
Olle
Grön neon tetra :) absolut favorit och högt på önska-listan :)
En helt grön fisk är Microrasbora kubotai.
Gröna kampfiskar är också svåra att få tag i. Turkosgrön-blåa finns i alla affärer nästan, men inte mörkgrön eller skogsgrön (tyvärr, då de är mina favoriter).
#6 men det står jue blå eller grön fisk :)
Jag såg det nu när jag skulle svara dig :) Tack, jag missade "blå"-delen, konstigt nog.
#8 :)