Vilka fiskar?
Jag har ett 70 liters kar där det bor 6 platys, 2 svärdbärarhonor, 8 neontetror och en Ancistrus. Förutom att jag behöver fler neoner så känner jag för att bryta av färgerna lite och skaffa mig något mer. Jag har funderat lite på Molly. Är det någon som har förslag på någon fisk som skulle passa? Värmen är på ca 25 grader och ph ligger på 6,8 sist jag kollade.
Galenpanna
molly e inte så bra de vill ha bräck vatten! annars kanske någon guarami?
#1 Jaså, det visste jag inte att de ville ha. Jag går på en naturbruksskola och där har vi massor av akvarium, även Molly, men de går i vanligt sötvatten som alla andra. De reproducerar sig och mår jättebra. Hmm..
Gurami är jag inte så sugen på tyvärr, även om det är fina fiskar 
Galenpanna
Molly kan vänja sig vid sötvatten också :) men dom blir känsligare då mot tex vita prick. Dom kan även vänja sig att bli helt saltvattensfiskar. Tuffa små satar :) men är inte mollys lite stora i 70 liter? :/ ballongmolly är ju lite mindre förstås…
Tyvärr är det nog ganska fullt om du ska ha några neontetror till.
Olle
#3 Vad kul med så anpassningsbara firrar :) men de är väl bara något större än Platy? Iallafall de som jag har sett.. #4 nja jag tänker mest på att de ska vara minst 10 st enligt rekommendationer. Men de jag har verkar trivas fint. #5 ja det vet jag om. Men det gör ingenting för min del då jag inte satsar på någon sorts uppf. Men ja är inte helt 100 på att det är svärdrare ändå, förutom att det större än platyna så är de exakt lika utom i färgen.. Och så verkar inte mina platykillar vilja leka med dem, men det gör de med platytjejerna.
Galenpanna
Tycker nog inte heller du ska ha ner mer fisk i det karet. Nån mer neon om du vill men ingen ny art..
#7 okej, ja jag får väl nöja mig med de jag har då. Men det är så roligt med akvaristik så det är synd att man inte har plats för större ;)
Galenpanna