Hur många?
Hej alla här på Akvariefisk!
Jag har ett akvarium på 30L och skulle gärna vilja ha äpplesnäckor och räkor där i + en Kampfisk.
Det jag undrar är hur många räkor och äpplesnäckor jag kan ha där i? 
Sen undrar jag om jag behöver något mer än en pump i akvariumet (förutom grus osv..)
Mvh Evelina
_Kram Evelina
_
Kommer nog ha 5 räckor, 1 Kampfisk + 3 snäckor, blir det bra ? =)
_Kram Evelina
_
Räkor och Kampfisk är kanske ingen jättebra kombination, räkorna kan lätt bli lyxmat för kampfisken.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#2: hmmm, jasså
…
Vad skulle du rekomendera att jag hade där i?
_Kram Evelina
_
Jag själv skulle nöja mig med räkor och äppelsnäckor, finns så många fina färgvarianter på äpplen och många fina räkarter.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Okej…
Då köper jag ingen fisk :P
Hur många räkor och sniglar kan jag ha där i då?(A)
_Kram Evelina
_
#5 Snäckor vet jag inte, det har nog någon annan bättre svar på.
Räkor beror väl lite på vad du tänkt dig för några, en del är ju nämligen bra på att föröka sig så då behöver man kanske inte köpa mer än 10-15st.
//GuUuLd,
-IE Photography-

är dte räkor som förökar sig tycker jag gott man kan börja med 5-6 stycken. har man i 10 körsbär, där hälften är honor och man räknar med att 5 räklingar överlever från varje kull kommer man bara efter första kullen ha 35 räkor, efter andra kullen (bara beräknat på de 5 som redan fått ungar) 60 stycken. till på köpet kan det ta ett tag i en liten burk innan allt blir stabilt, och det känns inte lika surt med massdöd på 6 räkor som massdöd på 15… börja lågt och se hur de beter sig. vänta nån månad och se hur de förökar sig och hur de trivs.
jag började med 5 CR i min burk och fyllde på efter hand med nya exemplar. bara en dog av första nitritspiken. då var jag glad att jag inte hunnit pyttsa i fler, och att jag var så snabb att se vad som var fel.
#7 bra svar håller med där =)
jag hade tur för jag köpte 20 första taget utan att tänka på det så ^^
Livet i varje Andetag
haha så här går det när man sitter i zen mode svarar på massa gamla trådar :P
Livet i varje Andetag
Haha. Jag lämnar aldrig "senaste inlägg". Jag söker sällan bak i arkiven pga. risken att luras av datumen :)
jo sen att man sitter och svarar på kanske 10 inlägg i raken så blir helt plötsligt datumen lummiga :P
Livet i varje Andetag