Köpa kampfiskhonor?
Hej! Jag vill köpa Kampfisk.. Jag vill ha 1 eller 2 honor! Men jag vet inte hur jag ska få tag på dom… Vet ju att folk tycker att man inte ska köpa i djuraffärer så därför undrar jag var ni köper era?
Jag själv köper i stort sett alltid från Thailand, men annars så tycker jag att det inte är nåt fel att köpa från djuraffär. Den enda är väl att om man köper de "vanliga honorna" så är risken väldigt stor att man får med sig en kortfenad hane. Men det går ju att säga åt djuraffärerna att ta hem speciella honor, tex crowntail, hm, sd etc. De brukar oftast kunna ta hem dom förutsatt att grossisten de tar hem från har det (det är bara att fråga).
Sen finns det ju också väldigt många som föder upp nu som du också kan köpa av, jag tex föder upp, Imitra vet jag har en kull nu som snart är leveransklara, så det finns många sätt att få tag på honor :)
#1 okej! Ja hanar vill jag ju inte ha! har du typ 2-3 honor som du ska sälja snart eller något på G?
Hm, jag har funderat på att sälja två honor jag har egentligen inte har någon användning av, ena är blå/röd doubletail och den andra är vit/halvt genomskinlig på kroppen och halfmoon.
Sen kommer jag ta två kullar nu i slutet av april, men de kommer det då dröja ytterligare ca 3 mån för att de ska vara leveransklara.
Men Imitra har ju som sagt också massor av honor, de är red/pink cambodian crowntail, tror att hon är i större behov att bli av med några ;)
Åhh låter fint! Om du vill sälja dom så får du gärna skicka bilder på dom! :)
Smyger in med en fråga om det är okej.. Kostar det inte jättemycket att köpa fiskar från Thailand?
Hur går det liksom till? :)
Det kostar endel, men sägs vara värt det. Kvaliten är bättre och framförallt är utbudet större!
Jag smiter också in i frågan…. (om de är ok) Men hur tar man fiskarna från thailand till sverige?? Via flygplan eller??
De åker från uppfödaren via en transshipper till tyskland och skickas sedan till sverige.
Importerar man får man räkna med att priset kan ligga på ca 5-600 kr per fisk.
#9 Men är det nästan 100% chans att dom överlever?
Eller köpa en fisk för 500-600 kr och få den död är ju rätt mycket =/
Men himla coolt att man som privatperson kan göra sådär!
Jag har inte fått någon död fisk hitils :)
Taillänningar i karet coolt ;)
Ok, coolt
Jag har en Red dragon Halfmoon hona kvar om du fortfrarande är intresserad :D
kommer även importera hem från thailand igen nästa månad så du kan ju beställa den färgen du gillar tills nästa gång :)
Mvh
Affe