Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1350 ggr
Linda8406
1

Akvarie nojja

Förstår inte riktigt hur det här gick till!? Förvånad

Blev lite sugen att skaffa akvarium, spanade på blocket. Hittade ett ca 100 liters, åkte å köpte! :)

Länsade mammas loge och hittade ett 42 liters urgammalt kar som ja gjorde iordning (för att ha i "reserv") :P 

och  NU råkade ja vist ringa på en annons på ett hörn kar som jag tror är på ca 170 liter. Hrrm så det blev :P  *skrattar*

MEN det är ju så himla roligt, dock säger ekonomin lite stopp nu egentligen så ja får nog starta upp 170 liters karet i lite långsammare takt än 100 liters karet. Växter och allt kostar ju :P

Ska åka å kolla efter jobbet idag och känner ja mig själv rätt så lär ja få me mig det hem hahaha!

Men om någon skulle känna sig manad att i Örebro området vilja bli av med något för en billig peng tex bottengrus/sand några stenar eller rot eller växter så tar ja tacksamt emot alla förslag ;). Kanske vi kan byta om ja har något annat som ni vill ha?!

Soda2
0

synd jag inte bor i örebro området då (norrköping) har grus lite inredning o växter jag vill bli av med :)

känner igen det där att villja ha mer.

köpte först ett 100 men det kändes väldigt fort för litet haha.

nu har jag bytt upp mig till 180 istället men det känns fortfarande litet trots att det numera finns 2 st 19 liters här hemma med.

Be-Bopz
0

Ja det är ngt konstigt med det där Obestämd

Jag köpte ett 100 liters, blev för litet, sålde det och köpte ett 200 liters och nu tycker jag det är alldeles för litet, vill ha 520 eller 720 liter nu känner jag, sen har jag ju det på 92 liter till snäckorna och ynglena men det skulle säkert uppskatta ett större de oxå….

Sen har jag ett 20 liters nu som det ska bo en Kampfisk i, beställde en hane idag :)

Tyvärr har jag inget att byta eller sälja, ska nämligen upp mot Örebro på lördag och hämta hamster.

Alex05
0

Det är så lätt att hamna i akvarieträsketSkrattande Började med ett 170 l på blocket med fiskar. Nu har vi 5 startade karFörvånad

[hejhejnaffy]
0

Haha ja samma här! Började med ett 45 l för några år sen ,nu har jag 5 st kar :)

Linda8406
0

Hihi som sagt fick så klart med mig det hem! Kommer passa sååå underbart bra i hörnet i sovrummet :-D. Trodde inte det skulle följa med just nåt men tjatade lite och fick med ett ytterfilter (som känns lite i största laget till ett 170 liters kar) och en doppvärmare som jag ska försöka lista tv om den räcker till :-P. Någon här som vet hur många w osv en värmare till 170 liter bör vara på?

Linda8406
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på det nyinförskaffade karet :)

Såg till mitt förtret när ja kom hem att det ser ut som om det är lagat i bakkant runt ena rutan men ja hoppas verkligen att det är tätt :S

[hejhejnaffy]
0

Snyggt :) Vet inte om du är så intreserad av posthornssnäckor? Jag kommer iaf sälja några små när dem blivit leveransklara om någon/några månader ifall du skulle behöva några städare i karet när det har stått och smutsat ner sig lite ;) Dem kostar 5 kr st+ porto på 12-30 kr beroende på hur du vill ha det skickar (med elr utan bubbelplast) Lycka till med karet :)

Be-Bopz
0

Snyggt! Vill gärna se sen när det har invånare mm :)

Alex05
0

Snyggt kar! Skall bli spännande att se vad det blir i det sen Glad

Linda8406
0

#7 tack det var snällt ska fundera! Dock har jag äppleägg som nog kläcks vilken dag som helst så jag håller mig nog till dom ;-). Men ångrar jag mig så hojtar jag absolut till isf :-D! Det kan nog komma bilder ett tag framöver! Men finns viss risk att det tar ett tag att få igång grejerna då ekonomin inte tillåter några stora inköp egentligen (inte karet heller men det struntade jag vist i :-P ) så det får ta den tid det tar B-) Tack allihopa :-)

[hejhejnaffy]
0

Hihi okej ;)

[Geekinblack]
0

Woow snyggt! Aldrig sett ett hörnakvarium tror jag :O hade jag varit i din situation hade jag oxå bett ekonomin att dra dit pepparn växer ;) haha!

En vacker dag ska jag oxå skaffa ett sånt! :D

Symfoni
0

Låter som om djurvärldens matematik även drabbar akvarieägare. Ett blir två, som blir…många Skrattande

Hörnakvariet var snyggt, hoppas det är tätt. Lycka till med akvarierna.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

Linda8406
0

#12  Vad har man annars sparkontot till undrar jag? ;) måste ju få lite roliga saker oxå (säger hon som behöver köpa en ny cykel :D ) hahaha.

har varit runt idag och kollat lite och vet INTE vad ja vill ha för grus men de ordnar sg ska fylla upp halva me vatten först å se så de är tätt!!

[hejhejnaffy]
0

Jag skulle skaffat svart :)

Zandrama
1

Åh det där känner jag igen sååå väl xD Köpte mina två akvarium för knappt en månad sedan och är redan sjukt sugen på att skaffa ett tredje för att ha massvis med räkor! Dock sätter sambon i handbromsen på mig just nu… Men till sommaren så ;P

//Belinda aka Zandrama