Ni bakom dataskärmen?
Tänkt starta en tråd där man kanske får veta lite mer om alla bakom skärmen. Många har inte skrivit på sin prestation m.m. Man vill ju veta vem det är man "chattar" med ;)
Okej då kan jag ju oxå skriva lite här :) Namn: Fanny Caesar Ålder:snart 13 Akvarium: 3 st 54 liter, 1 st 45 l och ett 10 liter Andra djur: 2 kaniner,1 hund och 1 katt Fritid: akvarium,ifokus,ridning E post: hello-naffy@hotmail.com Favvo fisk: Kampfisk och kuhliiål Favvo mat: pizza megaritha Bor: skåne Annat: jag är vegetarian :)
Namn: Rasmus Ålder: 12år Akvarium: 1st 200L, 1st 102l, 1st 60l och 1st 30l :) Andra djur: 2st hundar, 3st salamandrar och 1st katt Bor: Luleå/Boden Antal fiskar: ca 70st Hobby: Måla och Djuren Favorit fisk: Hmm.. Jag gillar gobys :) Favorit mat: Shusi! Speciellt California maki. Sluut.
-Rasmus 🌈
E-post: razzze@live.se
-Rasmus 🌈
Sallad, din profilbild, är det du nu elr förut?
Haha! Jag var 5år där.. ;)
-Rasmus 🌈
Tänkte väl, men vågade inte riktigt säga något, haha! Är du 00?
99a om det var det du menade :) Jag är så ful på alla "nya" bilder så jag tog den när jag var liten.
-Rasmus 🌈
Namn: Linda Zetterkvist
Ålder: 18
Bor: Sundsvall
Antal akvarium: 8, 1x180L 1x112L 3x54L 1x40L 1x35L 1x19L
Antal fiskar: Oj svårt, minst 30 kampfiskar + diverse andra fiskar
Hobby: Kampfisk, foto (går andra året på fotolinjen), islandshästar.. etc
Favoritart (fisk): Kampfisk
Andra djur: Hund
Jag på bild:
#11 haha gullig ;) Vad heter din blogg då? Snygg man är då ^^ : http://dayviews.com/big-bang/502968017/
kajsawiberg.bloggplatsen.se ^^
hehe, rolig bild ;)
Namn: Ida Eliasson
Ålder: 23
Bor: Laxå
Antal akvarium: 19st, 2x18L, 1x30L, 1x40L, 1x43L, 1x65L, 9x96L, 1x100L, 1x135L, 1x200L & 1x240L
Antal fiskar: Inte en aning, för många för att räkna!
Hobby: Akvaristik, mina hundar & att fotografera
Favoritart (fisk): ett antal olika l-malar
Har ingen bra bild på mig själv så det får bli en på hundarna istället :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Kul tråd! :) Kul att få en liten mer bild av folket här inne :)
Namn: Kajsa Håkansson
Ålder: 20 (21 i April)
Bor: Älmhult
Antal akvarium: Ett 125L och ett 65L.
Antal fiskar: Inte riktigt säker :P Lite malar, neontetror, Platy med ungar och sådär. ^^
Hobby: Djur, läsa, fota, filmer, datorn och vänner. :) Och sova.. xD
Favoritart (fisk): Oh.. Svårt. Inte direkt fått någon favorit faktiskt.
Andra djur: En katt som bor med mig i min lägenhet. Sen hemma hos mamma bor min katt som inte kunde följa med när jag flyttade och min kanin :)
Och har ingen bild tyvärr, min hårddisk har gått sönder och allt finns där. :( :P
#13 okej ska kolla den :) Haha jag vet jag blir galen när jag äter pizza xD
Namn: Catrin
Ålder: 20
Bor: Oxelösund(uppvuxen i Eskilstuna)
Antal akvarium: 1 på typ 70-80l
Antal fiskar: 23 fiskar, 2 äppelsnäckor och en mal
Hobby: Djur, läsa, fota, teckna, skriva, rida, datorn
Favoritart (fisk): Scalare
Andra djur: Inga :( Men förhoppningsvis en hund om några år :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Namn: Julia
Ålder: 19
Bor: Sundsvall
Antal akvarium: 7 stycken. 150 l, 110 l, 2x62 l , 54 l , 2x20 l
Antal fiskar: 2 kamphonor, 2 kamphanar, massa kampisyngel. 4 guramis, barber och massa annat smått och gott ;)
Hobby: Kampfisk, bakning
Favoritart (fisk): Kampfisk
Andra djur: två söta katter
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Haloj haloj =)))
Namn :malin
Ålder 32
bor :forserum
Antal akvarie : har gått ner från 40 st i malawi odling me min mann till ett stort på 860 l me ciklider mm o min odling på 3 st 100 l , av posthorns snäckor o äppelsnäckor =)))+ ett vägg akvarie som jag vet inte hur många hundra liter det blir på ….
Hobby: fiskar snäckor hästar o min lilla familj=))
Favoritart:äppelsnäckor o islandshästar ;)
Andra djur:hund hästkoifiskar har vi ju me=)))
Kolla gjärna vår hemsida me der finns vår stora fina damm på ca 14000 l
Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Namn: Lisa och Daniel
Ålder: 23 och 24
Bor: Eskilstuna
Antal akvarium: 2st 20l
Antal fiskar: 1 kampfiskhane och två posthorn (snart två till)
Hobby: Djur, fota, baka Rugby, träning, laga mat
Favoritart(fisk): Kampfisk, Galaxy rasboror och dvärgkulfisk
Andra djur: 1 långhårig hamster och 1 korthårig chihuahua
Namn: Petra
Ålder: 24
Bor: Falun
Antal akvarium: 2, ett på 90 liter som jag nyligen startat upp och ett på 30 som står tomt för tillfället.
Antal fiskar: 3 Svärdbärare, 3 octocleanus och 2 khuliiålar.
Hobby: Djur, datorn, dokumentärer och naturpogram och att resa.
Favoritart (fisk): Har ingen direkt favorit. Men måste jag välja blir det Kampfisk eftersom dom kan se så olika ut.
Andra djur: Många! 14 (snart 5-6 p.g.a. allergi) råttor, 7 möss, 2 marsvin, 1 katt och 1 hund.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Namn: Sabina
Ålder: 22
Bor: Typ Uppsala
I akvariumet: 32 liters med 1 Kampfisk och 3 äppelsnäckor
Andra husdjur: En huskatt och snart en kattbebis (maine coon).
Övrigt: Utbildad frisör med gesällbrev, men pluggar nu vidare till civ ing. Spelnörd (360 & pc).
Gammal bild men den får duga.
Namn: Linda
Ålder: 36
Bor: Motala
Antal akvarium: 2 st, ett på 200 liter och ett på 42 liter.
Antal fiskar: Vet faktiskt inte, har Guppy i stora med lite kardinal + malar, sen i lilla har jag mina äpplen och Guppy yngel.
Hobbys: Jag är hamsteruppfödare under namnet Be-Bopz, är även ordförande i Svenska Hamsterföreningen, så mkt av min tid ängnas åt föreningen. Älskar att fota oxå och hitta på saker med vovven.
Andra djur: 2 katter, 1 hund och 10 guldhamstrar.
Annat om mig: Är gift sen snart 2 år tillbaka, jobbar som butiksdemonstratör.
Har en hemsida för mina hampisar: www.be-bopz.se
Besök den gärna och titta in på mina underbara älsklingar :)
Namn: Daniella Alexandersson
Ålder: 19 (20 i Juli)
Bor: Landskrona
Antal akvarium: 5 just nu. 70, 29, 10, 25, 540 liter. (+5 yngel/karantän/reserv)
Antal fiskar: 200+. Mina fiskar på rummet är 10 vildguppys, 10 endlers, 15 galaxyrasboror, 7 drottningrasboror, 3 mosquitorasboror, 2 kuliålar, 5 ancistrusbebisar och 8 boraras urophthalmoides. I 540-karet går allt frå räddade slöjstjärtar till palettciklider och praktbotior. Inte en enda fisk är köpt till det karet, utan alla är "räddade" eller mottagna.
Hobby: Akvaristik, ridning, konst och film.
Favoritart (fisk): Galaxyrasbora (inget snack om saken)
Andra djur: Jag odlar diverse räkor. Körsbär, sakura, rainbows, "grön räka", tigrar, crystal red och crystal black. Dock ska allt läggas ner utom tiger+crystal. Tidigare födde jag också upp stora mängder äppelsnäckor, men slutade när efterfrågan sjönk. Kommer inte ta upp odlingen igen pga. platsbrist.
Övrigt: Jag kommer försöka mig på att få följande arter att föröka sig iår: Galaxyrasbora, Mosquitorasbora, Kuhliiål, Drottningrasbora, Zebradanio, Tigerräka+crystal red/black.
Hej hej! :)
Namn: Anna
Ålder: Blir 22 i April
Bor: Västervik
Antal akvarium: Ett 20 liters
Antal fiskar: en kamphane
Hobby: Psykologi, konst/att måla, japansk hårdrock, matlagning, galoppsporten med mera.
Favoritart (fisk): Kampfisk, slöjsjtärtar och koi
Andra djur: Nope. Drömmer lite om en eurasier (hund) för framtiden.
Namn: Emma
Ålder: 17
Bor: Vänersborg
Antal akvarium: 30L, 67L och 222L
Antal fiskar: 18 st för tillfället (se min profil för mer info)
Hobby: Djur, ridning, fota, internet, shoppa, min pojkvän, musik m.m.
Favoritart (fisk): Ingen speciell favvo faktiskt, men älskar malar av alla slag, samt diverse olika rovfiskar.
Andra djur: Två lejonhuvade kaniner på snart 4 år och tre små råtthonor som är relativt nya här i hemmet :)
Övrigt: Läser till djurvårdare och är sjukt intresserad av allt som rör djur över huvud taget. Har praktik i en djuraffär två dagar i veckan tills sommarlovet -12.
/ Emma
Namn: Tina
Ålder: fyller 21
Bor: Mitt emellan Varberg och Borås
Antal akvarium: 4
Antal fiskar: Över 60 om man nu ska räkna in alla yngel…
Hobby: Fotograferar allt från bröllop till djur osv, rider regelbundet och har gjort hela livet.
Favoritsort (fiskar): Lejonhuvudsciklid
Favoritfärg: Grått, vitt
Övrigt: Studerar på Göteborgs universitet Bachelor of science in politics and economics
Namn: Sanna
Ålder: 27
bor: utanför västerås
Antal akvarium och fiskar: massor, 7 uppstartade akvarium upp till 200 l, mest kampfiskar
Hobby: Djur, fotografering, inte fiskar då utan lite större objekt som faktiskt går att få bra kort på :P
Favorit fisk: betta splendens
Övriga djur: två hundar och marsvin
Jag och två av mina barn:
minavitas.wix.com/kennel
Namn: Amanda
Bor: Orsa
Antal akvarium: 2 st, ett 30 liters med yngel i och ett på 375 liter.
Favorit fisk: Ancistrus eller skalarer.
Antal fiskar: Tror det är ca 12 i det stora nu i form av mollys, Platy, skalarer och ancistrus. 12 Platy yngel i det lilla.
Hobbys: Datorn (spela mmorpg och fps spel) skriva, pilla på gitarren, umgås med katten och ägna så mycket tid jag kan till fiskarna :)
Andra djur: 1 katt :)
Annat om mig: Bor ihop med min pojkvän i Orsa.
Namn: Sofi
Ålder: 20, fyller 21 i maj.
Akvarium: 250 l Rovfisk, 50 l koi yngel, 40 l molly i fönstret och ett till fönseter akvarium 54 l på g.
Antal fiskar/akvarie levande: En Lepisosteus oculatus, en Polypterus ornatipinnis (en till på g), gibbiceps, 6st koi karpar, tre mollys och tre äppelsnäckor.
Andra djur: Amstaff, finsklapphund, två katter, röd leguan, bibrongecko, korallfingergrodor, haloweenkrabba, illrar, B.emilia, B.klaasi, P.irminia x2, H.gigas, P.regalis, igelkott och diverse foderdjur… Jag har säkert glömmt nått djur, så många att ha koll på.
Fritid: Djuren tar mycke tid, och de är min hobby och fritid (mitt allt) och en hel del träning då jag försöker komma i toppform. Musik är ganska vicktigt för mig, lyssnar på reggae, hiphop och dubstep. Djur och musik ger mig lugn och harmoni.
Favorit art: Osteoglossum bicirrhosum, hade en förut (ett yngel) men den vart tyvärr uppäten av Canna lucius…
Favvo mat: Hmm, Fruckt sallad eller tjocka revbenspläll som självklart ska va möra och honungs marinade.
Bor: Stockholm, hässelby. Bodde i skåne, Lomma, under hösten.
Annat: Jag har dysselexi, vilket alla som sätt mig skriva säkert märkt haha och jag är ganska dålig på att utrycka mig så folk fattar vad man säger. Kan säkert värka bitter och sur men så är de inte, jag är en ganska glad person, men visst jag kan bli lack ganska lätt.
Namn: Josefin
Ålder: 29 (30 i auusti)
Akvarium: 2 st egna (180 liter sällskap + 19 liter kampfisk) samt äldsta dotterns 19 liters Kampfisk.
Antal fiskar/akvarie levande: 15 st + räkor och äppelsnäckor (massa bebisar just nu)
Andra djur: 2 huskatter
Fritid: familjen (sambon o barnen), sitter en del vid datorn o spelar o på oliak forum med.
Favorit art: Guppy o äppelsnäckor
Bor: Norrköping
Annat: Har dyslexi. Födde upp tamråttor i 14 år o höll på med guldhamstrar ett tag o hade ett gäng kullar. Är utbildad djurvårdare. Haft hundar (8st) i stort sett hela livet.
(gammal bild)
Vad kul att så många har skrivit! 
Namn: Zophie
Ålder: 27 år (28 i april)
Bor: Gävle, med min sambo som fick in mig på Kampfisk!
Akvarier: 10 st = 375, 210, 100, 54, 37, 31, 2x25, 19 & 10 liter.
Invånare: 25 st Kampfiskar (13 hanar & 12 honor), Tetror, Pansarmalar, Ancistrus, Otocinclus, Siamesisk Algätare, Risfiskar, Äppelsnäckor, Malaysiska Sandsnäckor, Elefantsnäcka, Körsbärsräkor, Amanoräkor…
Favoritfisk: Kampfisk
Favoritakvarie: 210 liters ombyggt specialakvarie med plats för 10 kampfiskhanar!
Övriga djur: 2 st Leonberger & 3 st Blandraskatter.
Fritid: Jobbar heltid & går utbildning för att bli Hundkursledare för HUNDutbildningsgruppen, så den lilla fritiden jag har ägnas mest åt djur, hem & kurslitteratur/fördjupningsarbeten.
Klämmer in lite mer skönlitterär läsning, film, TV-spelande, pyssel, att umgås med vänner & andra skojsigheter då det finns nån minut över!
Bild på mig & hundarna när vi har lite dragträning, eller ja, Fiona dragtränar & Dante latar sig…! 
Gillar inte riktigt min läpp där, men aja ;) I sommar ska jag agera "model" åt min kompis så då blir det mycket bilder :)
Ojoj, nu ringer pojkvännen seeess!
Namn: Evelin
Ålder: 37
Bor: Utanför Skövde, med make o två barn
Akvarier: 2 st, 30l och 115l
Invånare: Otocinclus, Guppy, Körsbärsräkor, sandsnäckor
Favoritfisk: Kampfisk
Favoritakvarie: Jag vill ha ett högt hörnakvarium utan välvd ruta, men det verkar ha utgått nu.
Övriga djur: Just nu bara en katt, har haft häst, hund, kaniner, marsvin etc
Övrigt: Jobbar som supporttekniker på Logica. Gillar att pyssla, mest med lampwork. Läser mycket böcker. Sjunger och dansar. Rider Islandshäst. Kör Jaguar som vardagsbil - livet är för kort för en tråkig bil!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Namn: Ida
Ålder: 19 (20 i maj)
Bor: Göteborg
Antal akvarium: 2 st, 1 56 liters och 1 180 liters, antagligen snart ett 30 liters.
Antal fiskar: 3 Mosaikguramis, 5 gröna tigerbarber, ca 8 kopparbarber, 6 guldbarber (jag gillar barber ^^), 6 khuliålar, 3 malar av två olika sorter, 1 siames, 3 kampfiskhonor, 5 trådfens regnbågs fiskar, ca 8 drottningrasboror, 1 borneo sucker, 2 snäckätande snäckor, 1 crystal black och några Körsbärsräkor XD (skoj att se med om man kommer ihåg vad man har…)
Hobby: Djur… XD
Favoritart (fisk): Osäker, finns flera ^^
Andra djur: 2 hundar (dvärgschnauzrar) och 4 katter(2 hittekatter och 2 ocicats) ^^ Katterna tycker det är väldigt trevligt att ligga på akvariumen, varmt och skönt.
(någorlunda ny bild tillsammans med en av katterna som fortfarande är en "bebis")
då kör jag med :)
Namn: Christoffer
Ålder: 18 blir 19 i år
Antal akvarium : 5 st
Hobby: va med kompisar datorer fiskar och min flickvän :)
Favoritfisk: Channa micropeltes, datnoids och gars av alla slag :)
Andra djur: en leopard gecko :)
har ingen bild :P
Namn: Angelica
Bor: Visby
Antal akvarium: Inget här på ön, men mammsan sköter mitt hemma på fastlandet, ett 200L :)
Antal fiskar: Neontetra, Glödbandstetra, Vildguppy, Svärdsbärare, Äppensnäcka,
Hobby: Fota, umgås med vänner, säkert mer saker men som jag inte kommer på just nu :)
Favoritart (fisk): Chokladgurami, hulmafisk
Andra djur: Katten Benny och hund på deltid (oftast när jag är på fastlandet, kissen finns där också, men på heltid) :)
Angelica
glömde :P
favorit fisk: palletciklid och sinamesisk algätare.
Namn: Johan
Ålder: 23
Bor: Partille/Göteborg tillsammans med min sambo.
Antal akvarium: två stycken än så länge.
Antal fiskar: ca 15-20 st om man inte räknar mina räkor och snäckor
Hobby: För många.. Älskar musik, sjunger och spelar div instrument, tränar Kung fu, gillar att klippa och redigera filmer, brukar även filma och fota en del och sedan har vi akvaristiken då :P Har även tävlat i go-kart under större delen av mitt liv :)
Favoritart (fisk): Diverse malar fachinerar men måste absolut säga min L018 mal. Men även öken goobis är väldigt fina, inget jag har själv dock.
Andra djur: Våran glada lilla hund Meeko (Japanska spets)
Övrigt: Jobbar som energikonsult :)
Här är en liten bild på oss.
Namn: Belinda Pettersson Björklund
Ålder: 26 (27 i Nov xD)
Bor: Alby, Stockholm
Antal akvarium: 2 st, 54L och 130L
Antal fiskar: Inga än så länge, är i uppstartmode :P
Hobby: Djur, musik, tv-spel, filmer, serier…
Favoritart (fisk): Kampfisk och Guppy (Älskar färger)
Andra djur: 3 st illrar :)
Övrigt: Jobbar som IT tekniker. Bor med min fästman sedan 2 år tillbaka :)
Kommer försöka ge mig på att försöka få fram fina Guppys när det stora karet är igång.
//Belinda aka Zandrama