Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 4446 ggr
slemmis
0

?

har en Kampfisk som har plakat så nnu frågar jag kan man ha dem med xenopus laevis(klogroda)

mvh slemmis

Mysisa
0

nja.. det är väl inte att rekomendera egentligen. Men grodorna är så pass snabba att jag har svårt att tänka mig att kampfisken sulle hinna skada dom. Jag upplever även grodorna som snälla så jag tror inte att grodan skulle skada kampfisken heller, men jag har bara erfarenhet av dvärg varianten.

Men kampfisken vill helst ha varmare vatten än klogrodorna vill 26grader som är max tempen för klogrodan är lite för kallt för en kampfisk

minavitas.wix.com/kennel

[dynamitella]
0

Mjä. Det beror nog på hur stort akvarium du har.

Men kampfiskar vill ha 27-29 grader varmt, och klogrodor trivs bäst runt 22-26. Lika så äter klogrodor allt som simmar framför dem, och även en plakat utsätts för risk!

Det kanske går om man är ihärdig och verkligen planerar (och att akvariet är stort nog).

.. Men jag personligen skulle inte ha klogrodor alls med värdefulla invånare, då de gärna mumsar på fiskarna :)

Mysisa
0

Läste nu att en fullvuxen klogroda gärna äter fisk från akvariet så det är ingen bra idé

minavitas.wix.com/kennel

slemmis
0

kan man ha dem med kyss Gurami och Blå gurami och fjärils fisk då ?

mvh slemmis

[dynamitella]
0

Menar du Pantodon buchholzi eller fjärilciklid?

Guramisarna vill precis som kampfiskarna, ha varmt vatten. Men ja, det kanske går.

Hur stort är akvariet?

slemmis
0

det är 120l och det är en sån där som ser uppp och ner ut.

mvh slemmis

[dynamitella]
2

Då avböjer jag från hela denna diskussionen. Jag vill gärna råda dig att läsa på innan du skaffar några fler.. (att veta vad fisken heter är en bra början)

Här kan du börja läsa.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=239

Kwassi
2

Kyssgurami i 120 liter.. Det var något nytt!

pontussigge
0

jag tror klogrodan skulle äta upp fiskarna jag har en släpper jag ner några fiskar blir dom upp äten direkt

simma lungt //PONTUSSIGGE

Imitra
1

Du borde ge kyssguramin till någon med större akvarium..

Vad jag kan se ska de ha 700 liter och blir 35 cm.. Vad tänkte du när du la den i ett 120 liter?:/

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

mejamylove
0

hon sa väl aldrig att hon hade i dom?

mejamylove
0

ojj, ja skoja bara läste igenom tråden igen glöm de ja sa innan

slemmis
1

dem är bara små dem ska till 720 l Gurami kar nästa veckaSkrattande

mvh slemmis

Imitra
0

jaha vad bra!

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

sallad
0

Värför skaffar du bara inte dvärgklogrodor? Jag har 1,5cm yngel med dvärgar utan problem :)

-Rasmus 🌈

slemmis
0

har redan två grodor och det va en hona som egentligen en hane.

mvh slemmis

[dynamitella]
0

Okej, var är den nu? (har du fler akvarium)

slemmis
0

den är meed mina guld guramisarSkrattande trivs jätte bra hade den med en hona förutt det tog ett tag men sen va det ett jätte bo och han jagade henne och va elak.

mvh slemmis