vilken av alla kampfiskar är er önskedröm?
det finns ju så många olika kampfiskar.
den ena finare än den andra.
jag ser helatiden nån som jag skulle vilja ha.
hur är det med er? har ni nån önskefisk el har ni redan er drömfisk?
visa gärna bilder på era snyggingar
Min dröm är en ctpk red dragon butterfly
Närmaste bilden jag hittar på min drömfisk:
http://farm3.static.flickr.com/2249/1676601193_efc5e44978.jpg
minavitas.wix.com/kennel
#1 den var läcker
är det nån som vet hur ursprungs kampfisken såg ut? ( urfadern)
Viltformen är en ganska anspråkslös kortfenad variant i mörka fäger, har inte i huvudet exakt hur dom ser ut men om du googlar lite hittar du säkert e´tt kort
minavitas.wix.com/kennel
Så här ser ursprunget till alla kampfiskar ut.
Finns många andra bettarter som liknar kampfisken, tex betta smaragdina eller betta imbellis.
Stackarn, inte undra på att han ser trött ut om han är stamfader till alla kampisar! ;)
Kunde inte låta bli, han ser så trött ut på bilden. =)
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Han ser ut som halfmoon i mina ögon..?
Det är vinkeln på honom på den här bilden som luras, han har "rundade" hörn på sin stjärtfena och blir därför inte helt 180 grader.
Jag hoppas att han kan ge snygga yngel i alla fall! :)
Jag har ett par yngel som eventuellt kommer att se ut ungefär så där..
Svart kropp ser dom ut att få, gula fenor har dom just nu, istället för en tunn svart rand längst ut har dom en tunn blå rand, det blåa på fenorna närmast kroppen har jag inte sett än, men dom är så små än så länge så det kan kanske komma.
Pappan är ct och mamman är pk, så dom kommer inte få så där långa spröt på fenorna som ct i vanliga fall har utan jag förväntar mig såna där små taggar som fisken på din bild visar.
minavitas.wix.com/kennel
#10 åhhh! jag vill följa ynglernas utveckling, har du någon tråd om dom?
Tänk om jag kan få tag i min drömfisk så snart…
#11 Nej ingen tråd än, tänkte göra en bildtråd sen när fenorna börjat växa ut på hanarna.
Men det är ju inte säkert att dom utvecklas som jag tror, det är min första kull så jag är inte bäst i världen på att se hur dom utvecklas :P Kan bjuda på en bild på en av dom :D
Jag kan ju ha fel, men med lite starkare färger som bör komma med tiden o lite längre fenor o lite fantasi så tycker jag det blir väldigt likt den bilden du la ut.
Kroppen är mer svart vid matdags
minavitas.wix.com/kennel
Mysisa, när räknar du med att dina bebbar kommer vara redo att flytta hemifrån? Jag kan oxo gärna tänka mig en blå-svart grabb… :)
Ebmfh
Trollcaféet
Jag har faktiskt ingen aning. Jag har ännu inte kunnat flytta dom till egna akvarium ens, vet inte hur lång tid det är kvar innan jag måste gör det sen vet jag inte hur lång tid det kommer att ta för fenorna att utvecklas efter att jag flyttat dom. Kommer i vilket fall som helst inte börja skicka förrens det är en massa plus grader ute. Nu är dom 2 månader, runt 5 månader TROR jag att dom kan vara leveransklara
minavitas.wix.com/kennel
#15 skapa en tråd som jag kan följa… blir det en blåsvart långfenad kille kommer jag garanterat köpa honom av dig…

#15 Framåt senvåren/försommaren alltså, kan nog passa mina planer bra. :) Jag vill oxo gärna ha en tråd om dina småttingar.
Ebmfh
Trollcaféet
Så tråd skapad 
minavitas.wix.com/kennel
Blue Marble BF HM är en av mina favoriter! Red Dragon HMPK är riktigt tycker jag också om!
Sen såklart White Platinum HM (ja Linda ditt "fel"
) och Black Gold Dragon HM (Lindas igen
) Alla dina Kampisar gör mig galen! Vil ha vill ha!!!
Höhö, oops x) Det kommer ju bli ett helt gäng black (gold) dragon hanar till salu snart ;)