Sorgmantlar elaka mot kardinaler?
Håller på och möblerar om lite fisk och släppte ner mina kardinaltetror i mitt större akvarium där det går ett mellanstort skalarpar och 11 sorgmanteltetror.
Skalarna nöp lite i guppysarnas stjärtar (släppte i Guppy också) men struntade i kardinalerna medans sorgmanteltetrorna jagar de stackarns kardinalerna hela tiden.
MVH Erika :)
Jag tycker att sorgmantlar ibland är elaka små jäklar.
Våra 8 småttingar fick flytta för ett tag sen eftersom de åt på guppys, åt alla yngel, och slogs med de snälla tetrorna.
Jag har tyvärr inget tips. Ville bara förklara att du inte är ensam om problemet!

Att de är elaka vet jag. De trasade sönder min stackarns kamphane totalt och innan jag märkte vad som hände så var han nästan utan fenor. Han fick flytta till eget kar men dog tyvärr av svamp på de trasiga fenorna :(
Nu har de dock återgått till att trackassera varandra istället som vanligt. Guppysarna fick tyvärr flytta tillbaka till sitt gamla kar då srogarna gick på dem hela tiden.
Hoppas guppysarna fungerar ihop med slöjstjärtar, är ju meningen att jag ska köpa slöjor och Kampfisk imorgon.
MVH Erika :)