Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1947 ggr
Reby28
0

Blir så less på folk

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja men fantastiskt kul, några farliga kamphundar det har vi inte råd med men vi tar två kampfiskhanar och slänger ner i en skål med vatten. Fiskar är ju inga "riktiga djur" heller så det är ju absolut inte djurplågeri. SUCK!

Och så ser man kommentarerna "So funny the comments… they're just fish" osv.

Om det var någon som inte fattade så var jag ironisk. Tycker det är fruktansvärt hur man tycker det är superroligt att köra "ronder" med "kampfiskspel", typ tjejen i bakgrunden som fnissar hela tiden det finns inte ord för vad jag vill göra med henne, eller alla delaktiga öht.

Lamina
4

Ja, man kan inte annat än att sucka och hoppas att dom förr eller senare får vad dom förtjänar. Men lite roligt är det att dom totalt misslyckas med att få dom stackars fiskarna att slåss. Tji fick dom, typ.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[dynamitella]
3

Ja, detta gör mig arg också. Visst händer det i naturen, och visst är det inte en hund vi pratar om.

Men det är ett liv som är lägre stående än oss, och därmed är det upp till oss att skapa en så trevlig omgivning till dem som vi kan.

Det är en sak när en större fisk ser en mindre fisk som frukost, och det är en helt annan sak att sätta ihop två djur för att se dem slåss till döden eller skador :(

Pinsamma människor utan empati och sympati (och uppfostran!) gör sånthär.

Reby28
0

Ja, håller med. Men enligt han som är uppladdaren så "brukar de ha turneringar" med sina kampfiskar. Det fick jag som svar på en inte allt för vänlig kommentar jag skrev på den videon.

Precis vad jag också tycker. Folk borde lära sig se skillnad på vad som är naturligt och onaturligt.

Dessutom slogs antagligen inte fiskarna eftersom de bara hällde dem rakt i, säkert inte samma temperatur på vattnet eller nånting så firrestackarna fick väl en schock eller något.

Reby28
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer nästa, bör man varna känsliga tittare? Nä okej så illa är det väl inte, men less blir man.

10 gallons är ca 35 liter för er som inte vet. En gallon är 3,75L om jag inte minns fel. Detta är alltså ca 10L mindre än mitt akvarium som jag har små tetror i, med stim på 7 respektive 5 individer.

theraphosa
0

#4 Helt jävla ärligt! tycker ägarna själva att fiskarna ser ut att trivas eller. Dom är ju toksträssade och kan knappt simma.

Kampfiskgrejjen är oxå SJUK, de är exakt samma sak som att sätta ihop två arga hundar eller tuppar med krivar på sporrarna…. fyfan.

Påminner mig om en kompis (icke djurnörd) som hade en rödörad sköldpadda i en skål! asså en sån liten skål som rymmde 10 liter. Jag vart rasande innombords men fick försicktigt förklara HUR en sköldpadda ska ha de för hon hade ingen aning och föreldrarna brydde sig inte.

Reby28
0

#5 Under den korta tid jag var i Spanien hade min värdfamilj 2 guldfiskar i en petbox på typ 5L max! Försökte förklara för dem att fiskarna skulle bli skitstora så så dem "men vi kan inte ha dem i sköldpaddornas damm för då äter sköldpaddorna upp dem!" Haha dör.

theraphosa
0

#6 men gud… Haha puckon

[TheoA]
0

#4 Sjukt att man inte kan se att fiskarna är lite stressade och inte fattar att Stora fiskar = Stora akvarier….

Men i  övre vänstra hörnet är det en ruta "Please subscribe if you want to see this goldfish on a bigger tank"..

Reby28
0

Jag vet det är någon som har taggat sig där :p

Han som pratar i videon låter ju lite efterbliven om jag ska vara rakt på sak..

[dynamitella]
1

Förresten. Såhär odlar man kampfiskar. För er som inte visste ;)

http://www.youtube.com/watch?v=xu3VMRP6TtA&feature=related

Pinsamt.

Reby28
3

Ah men vad fint! Två små skott av en finbladig växt räcker ju som flytväxter liksom. Självklart. Och i en skål också för att försäkra att det blir så bra som möjligt.

Mysisa
0

Tack så mycket vad jag har letat efter en video som visar hur man gör.

Till nästa kull ska jag kasta lekkaret som nuvarande yngel bor i, flytväxterna sätter jag i mitt stora kar istället och doppvärmaren säljer jag på blocket.

Att jag inte tänkte på att man kan odla i en liten skål på 1-2 liter… dumma mig Oskyldig

minavitas.wix.com/kennel

Reby28
0

Ah precis, blir ju mycket mer ekonomiskt!!! ;D

Mysisa
0

Ja nu känner jag mig lite dum.. lagt massa pengar på olika akvarium bara för att odla, nu vet jag ju att det räcker med en skål.

Där ska mamma Kampfisk, pappa Kampfisk och alla små bebis kampfiskar få bo tillsammans som en stor lycklig familj hädanefter.

Finns det hjärterum finns det stjärterum :P

minavitas.wix.com/kennel

jagga-ewe
0

Hur man kan kalla den filmen för "reproduktion" när det snarare verkade handla om hur man stressar ihjäl sin Betta-hona, det fattar jag inte. Stackars stackars firrar!

Det finns så mycket dumt folk…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

mejamylove
0

10-14 JAG DÖR HAHAHA!!!  Skrattande

Reby28
0

Haha x) lite komiskt är det allt, även fast videon med kampfiskarna inte är så rolig :/

mejamylove
0

nej själva videon var ingen gobit! :) men sättet hur ni pratade om den var ju lite komiskt :P

Reby28
0

Haha ja x) "finns det hjärterum finns det stjärterum" var klockrent sagt av Mysisa HAHA :D

Stoodyear
0

Så galet dumma folk är. Helt otroligt. Tycker dom det går bra liksom? Verkar det för dom som att det där är reproduktion?! Dom simmar runt i en skål och honan har panik. Haha så himla fail……..

Reby28
0

Alltså om man till och med tar steget att lägga upp video på YouTube och tala om för ANDRA hur man gör, då måste man ju tycka att man själv är riktigt duktig! Haha herre..

Mysisa
0

Ungefär så tänker jag också.

Jag har knäppt lite bilder på "min" lek och satt ut i ett album där folk kan se. Jag har provat mig fram lite med info som jag googlat mig till och haft en "kunnig" odlare att få lite feedback ifrån, så jag tror att jag gjort det mesta rätt.

Men skulle inte våga sätta ut en video med min odling, eftersom det är min första odling och jag har kanske gjort så mycket fel att det bara är pinsamt att visa upp

minavitas.wix.com/kennel

Reby28
0

Precis, att folk inte har någon som helst självdistans heller när det finns typ 140 miljoner videos på hur man faktiskt gör på ett korrekt sätt. Söker man på YouTube på "fish spawn" så kommer det upp jättemånga resultat med kampfiskar.

Hanna
0

Ang första filmen. Det laggade för mig så såg inte ordentligt.

Men antagligen kände fiskarna att det inte alls var deras revir och hade heller inget att slåss för. Att bara bli nerhällda i en skål utan något är nog lite.. Och fiskar kan man väl inte direkt träna till att slåss.

Vissa borde inte ha djur…

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Mysisa
0

Kampfiskar kan man faktiskt träna upp så att dom blir mer benägna att slåss.

När man separerar hanarna från honorna så brukar man "spegelträna" hanarna. Det triggar deras naturliga instinkt att fösvara sitt revir. Dom spänner upp sig och försöker skrämma bort spegelbilden.

Detta gör att fenorna växer snabbare osv.

En spegeltränad hane är mer aggresiv än en hane som inte blivit spegeltränad som liten.

De kampfiskar man köper i djuraffären är oftast inte spegetränade och brukar därför funka ihop med andra fiskar utan att slåss.

Köper man en hane från en lite mer seriös uppfödare så är hanen nästan garanterat spegeltränad och kommer inte gå att ha ihop med andra fiskar

djuraffärs kampfiskar kan man inte alltid ha ihop med andra fiskar heller, kampfiskar är naturligt aggresiva och man ska aldrig ta förgivet att dom går att ha med andra fiskar. Om man vill prova måste man ha en reserv plan om det inte funkar

minavitas.wix.com/kennel

Ratata
0

Usch, jag tänker inte ens tita! Vill inte ge sånna filmer en högre tittarsiffra :(