Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 4081 ggr
mejamylove
0

räkor och kampfisk

vilka räkor kan man ha med Kampfisk? de behöver inte vara snygga men de är en fördel om de äter alger ;) och de måste kunna klara av 28-30 gr, de kanske inte finns nån räka som göre? :(

har hört att de trivs bäst i 23-27

de ska vara så stora som möjligt!!! :P

Mysisa
0

http://www.youtube.com/watch?v=_arjAD7t-hE

Små är ju iaf inte att rekomendera

minavitas.wix.com/kennel

mejamylove
0

#1 nej de såg ju inte så bra ut! ;)

mejamylove
0

kan man ha amanoräkor tillsammans med Kampfisk?

[dynamitella]
0

Räkor klarar inte kampfiskens temperatur.

Du får nog leta vidare.

mejamylove
0

hmm.. attans oxå ja som ville ha små räkor ;(

klon
0

Hos min Kampfisk så har jag 28 grader. I samma kar går det ett gäng Körsbärsräkor (hade inte tänkt att prova, men säljaren av räkorna hade dessa hos sin kampfisk). Tippar på att kampfisken äter upp en och annan räkling. Men det är nog så att denna kombination ofta inte fungerar - beror nog på hur snäll och lugn kampfisken är. Jag har även äppelsnäckor i detta kar, å kampfisken har hittills aldrig varit på deras antenner (har fungerat under många månader).

Det är nog så - det är en chansning om räkor fungerar med kampfiskar eller ej. Frågan är ju om man vill riskera att räkorna blir mat, eller om man tror att man har en väldigt snäll Kampfisk.

[dynamitella]
0

Jag kan säga till hundra procent, att om hon köper exempelvis mina Körsbärsräkor, som går i 21 gradigt vatten, och byter till SÅ syrefattigt och varmt vatten, så kommer de coola på vippen :(

Det har hänt att jag fått hem räkor som dött av 3 graders skillnad, trots noggrann inkoppning..

Ts. Kanske om du hittar någon som redan har sina STORA körsbär i varmt vatten?

mejamylove
0

ja, fast ja är ganska utstängd från allmänheten hehe, :) finns ingen i närheten som odlar eller änns är intresserad av akvaristik förutom min kompis

[dynamitella]
0

Men internet bruden! :) Haha.

Vill du verkligen prova, så kan jag vänja en handfull av mina vid varmare vatten.. Men det finns säkert någon i hela sverige också :)

mejamylove
0

oki, ja kanske tog i lite då Tungan ute

ja ska fixa med mossa o grenar innan ja bestämmer mig för räklingarna, så det dröjer ett tag till iaf men senare så kan ja nog vara intresserad av 10 st sådär men tills dess får det vänta :)