Kampfisk bilder!
Nu tänkte jag såhär att Kampfiskar är ju såna fantastiska varelser och så underbara att titta på, så min tanke var att alla skulle få sätta in bilder på sin/sina kampfiskar och kanske skriva vad det är för sorts kampis. Jag menar om det är ex. en crown tail och kanske vad den heter om den har något namn hitat på något att skriva helt enkelt men som sakt öss på bed bilder på yngel, vuxna och kampisar i alla åldrar, färger och former:)
Förväntansfull
Christoffer

vad kul att se allas! :) jag ska nog köpa en kampishona om nån månad ;)

#2 ååå din underbara Kampfisk är sååååå snyggg!! jag måste bara köpa en av dej när han fått yngel! :D

#2 Fin! Han passar som Rune ^^
Jag har en röd, bilder kommer :)

vackra alla är!

#7 ja det tycker jag med! :D
- haha vad söt!
#9 det ser ut som en teleskopöga. :P

haha aa

#15 oftast har honorna mycket tydligare ränder, kan kanske vara så att dom ändrar pga kamouflage, vill inte visa kön.. bara en liten tanke.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Vilka fina kampisar! :)
Vi hade ju också en jättefins kampis men en dag när jag kom upp och tittade igenom akvariet på morgonen hittade jag honom på botten, han hade inga fenor kvar och var stendöd. :(
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
#13 Varför byter hon färg? :O
kan fenorna växa och bli längre på fiskarna? tex. när man köper dom har dom 2cm långa, kan dom då tex. bli 4 cm långa efter ett tag hemma? eller är det bara ett utseende, som vi människor har kort hår eller långt hår.. ?

Jag vet faktiskt inte varför hon bytter frg kanske får en skarpare färg för att hon trivs lr nått ingen anning faktiskt men en sak som är säkert att hon skiftar i rött med blått i:)
okej. ja hon var jättefin :D har du inga bilder på den andra honan?

dom är lika varndra :D

Japp bara att den första har lite blått ytterst på fenorna:)
Har tyvärr ingen bild nu, men det kommer snart…. (:

åå va fina alla är !! :D jag ska köpa en kampis hona! :D

Vilka fina Kampfiskar
#29 Han var jättefin! :)
#30 TackTack :)

Gu vad fin och vilken speciell färg!! :D
Min kamphona.. inte världens bästa bild men man ser ju hennesfärg iaf.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

åååå va fin! :D
#6 om du inte döpt honan med blått och rött på sig så tyker iallafall att det ser ut som glitter på fenorna så karnske nått glitteraktikt namn
åh vilka vackra kampisar :D :D

#37 oj gu vilken fin ovanlig färg en hade!! :O väldigt snygg! :D
#37 Oj, han var fin. :)
#38 Tack! :)
#39 Tack! (:
#37 Han är en crowntail och heter Rainbow
#37 Han är jättevacker!!! Jag har en hona med dom färgerna!!

#37 WOOOOWW gud va snygg han var då en sån snygging ser man inte varge dag!
Supersnygg!
I morgon ska jag posta lite bilder på mina nya kampfiskhonor som jag köpte i norrköping idag.. ; )

vad kul! :D spännande! :D
#46 Ja kul! :)
Hona nr 1.. En riktig skönhet med isblå fenor!!

Hona nr 2.. Oxå en skönhet med sin lilaskimrande kropp och sina violetta fenor..

Karstin är den "vanliga" kamphnor eller crowntail? De var enormt vackra i färgen!
Just ja, nån som har bild på Crowntailhonor? :O :D

gu vad fina kerstin! :D
Jag tror det är "vanliga" kampisar.. Jag köpte däremot en CT hane för ett par dagar sen…

ååååå vad vacker!! :D
Och en vit pojke… lite suddig bild men..

Guud vad fina Kerstin :)
Jag är sååå nöjd!!! Nu ska det bli fina kampbebbar snart.. hehe

Vart bor du Kerstin? Jag kommer gärna och kidnappar några bebbar ^^
jag bor i tyresö.. ; )

gu vilka häftiga färger dina kampisar har! :O :D

Jag har en knallröd kampis :)
#54 & 56 Kerstin jag trodde vi var överrens om att du skulle ringa mig när du hitta såna snyggingar!!!! Vill ju också ha ;)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#54 Det där är ju min! Haha! Han ser ju exakt likadan ut som de jag skulle köpa (innan nån annan köpte han först -.-)
#56 Vart har du köpt dom där två? :O helt underbara! vill ha! :D
#54 Jag kan inte säga mycker mer än WOW!
En av honorna jag köpte idag. :D
Oj, här är bilden:
Det går inte att ladda upp! :O
#71 synd:(
#68 söt kille du har där :)
Mm. :(
#68 Ja, han var riktigt fin! :)

mm!
Tack allihopa
:D
#74 0ch 76 Tack :D ja han är jättefin :D
Nya bilder på min kamphona.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Nya bilder på min kamphona.
//GuUuLd,
-IE Photography-

#80,81 Åhh 
#81 Ser ut som hon jag hade. :)

kan man man ha en kampishona med 3 slöjisar 5 platy och 1 pansarmal? eller ska kampisen ha mycket varmare vatten?
det går att ha dom arterna tillsamans, vilken temp har du i vattnet då?
Hon kan tugga fenor på slöjisen…

hmmm då har jag haft tur med mina fiskar hade kamphonna med min lilla slöjis för ett tag sen
#88 o hon tugga aldrig på nåra fenor

åh va cool :O
#90 wow! Han var fin! :)

Tack :) Tyvärr är han helt värdelös på att bygga bo xD

#90 ojjj vad fin färg han hade!!! :O väldigt gullig! ^^
#95 Han ser lite tjurig ut x), söt var han :). #90 häftig färg! :D

oj vad fina kamp fiskar ni har.
Jag såg en röd inne på min djuraffär och var sugen men jag har en blå nu och inga flera akvariet.
#103 är det meningen att dom ska bo ihop jämt, eller har ni fler akvarier?

#104 vi har ett större också

#94 - Tack :)
#68 Åhh vilken vacker Kampfisk! 
#109 Oh! Vilken cooling! :D
Tack, ska fota lite mer när jag planterar nya växter

Gud vad populär min tråd blev haha kul det:)

#119 ja den skulle man nästan döda för :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

#120 Hade jag odlat fram den varianten hade jag döpt den till Angel :)
#119 Ja den var riktigt snygg faktiskt :P
//GuUuLd,
-IE Photography-

#123 Är det en Veil Tail?
#124 half moon
Har ingen aning. Är inte så inne på kampisar, men jag älskar honom. och han trivs som fisken i vattnet =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

#126 Om jag får gissa så tror jag på Veil Tail! Personligen gillar jag CrownTail bäst… eller vilken som helst som har ovanlig och snygg färgläggning! :)
jag såg en jättefin idag i malmö, ljus rosa i färgen.
Crown Tail är snyggare, men denna är speciell i sig, Bobokrull som han så vackert heter, men bobo är smeknamnet =P
MVH Sofia
Köpte en Kampfisk idag :)
Har i kanske 2 veckor tittat på den och funderat men idag tog jag beslutet att köpa han.
Tycker han är riktigt vacker
Han på affären undrade om det var Blondie jag skulle ha när jag pekade ut vilken fisk jag menade. så nu får han kallas för det.
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com
Jag måste bara beddela att jag har just nu lek på min Superdelta hane XD gu vad spännande!!!!

Hur får man tag på En CrownTail? jag vill också ha en!!!!!!
Riktigt snygga fiskar Electron :)
Men jag är osäker på om det där verkligen är honor! Aldrig sett cthonor förr dock :) Vart köpte du dessa?
Riktigt coolt om det är honor!! :)

Djurmagazinet i farsta, jag har hanen och dom 2 honorna i samma och dom slåss inte, i affären låg dom i samma akvarium o dom slogs inte… där va de 4st sånna honor i samma.. han i butiken hade heller aldrig sett sånna!
Kan va hanar som inte är färdiga också XD Men hoppas! Åh, nästan så man skickar dig att köpa de andra till mig XD

i sånt fall fick jag 2 hanar till ett billigare pris ^^ könsdiskriminering eller vadå? haha
Haha ja det ä ju inte fy skam :D
Vad tog dom för dom *åker till farsta snart o kollar*
Åh vad fina! Hoppas att det verkligen är honor nu!
Så synd att man inte kan se könen på något bättre vis på kampfiskar. 
Jag är nu 99% säker på att det är honor ;)
Fanns en kvar när jag va där nyss, nu har de inga kvar kan jag säga XD
Riktigt fina kampisar hade dom där :)

Hehe sedär! :) Själv håller jag på att köra in ett hörnfilter som drivs av luft… så ja kan ta ut innerfiltret… Tror att det stör väldigt mycket, speciellt om jag vill ha lek.. Hanen har inte byggt något skumbo än ialf och jag tror det blir svårt för han med ett innerfilter som sagt…
Jag har inga filter till mina kampfiskar alls :) Lekkaret har jag bara dom och räkor i! Samt att jag har hög temp där :)
#135 #136 Det är hanar bara så du vet :P

#147 Jag ska inte säga att du har fel.. men jag tvivlar på att du har rätt! Dom är jättesnälla mot varandra än så länge, och dom som är på dom bilderna är ganska runda och goa…
#146 Har du din CT hona i de karet med en hane nu eller? Hur hanterar dom det?
Jag har hanen med min nya hona nu, ja! :)
Det går finfint, han "jagar" henne, allt går precis som med min andra hona :)
Ska mata som fasen nu så hon blir lite tjockis ;)

#149 du får se till att CT honorna blir vanliga på marknaden! :) Jag ska också försöka snart, när mitt filter kommit igång
Vad fick du betala för din hona? Jag vill dubbelkolla om vi fick samma pris
Ett litet inklipp bara, i sälsynta fall så går kamphnar ihop :P
Min killes ex hade över fem st kamphanar tillsammans utan problem :O
Jag fick betala 49 :)
Hehe får försöka få till nåt, ska skicka honan till kerstin sen för hon har CT hane också :P
Plus att hon kan det där med uppfödning XD
Min hane har påbörjat ett skumo :)

#152 Hey va orättvist! Jag fick pröjsa 55kr/st 
Jo jag har i baktankarna att det kan vara hanar också.. visste att chansen finns redan när jag köpte dom!
Hittills har jag odlat en bronsfisk, nu tänkte jag försöka mig på en silverfisk! =D
Jag har också hört det, men är det inte oftast hanar från samma kull då?
Oj vilken fuskis.. Visste de priset drrekt när du var där? För det visste dom inte nä jag va där…. De hade bara lagt in prser på CThanar, men två olika priser så de tog den lägsta (49 och 69)
Jag tror verkligen intee det är hanar, jämför med hu unga hanar ser ut osv men jag tycker ändå det ser ut som en hona…
ska bli spännde att se vad som händer!
Hennes var från olika butiker, så jag vetti fan hur hon lyckades ha sån tur :p

Nej det visste dom inte.. han gick till kassan och slog lite på en miniräknare… vilken fis!
Jag tycker dom e väldigt olik hanar i kroppsformen… speciellt med så rund mage! ^^ Jag måste få min hane att börja göra skumbo!
Vet personligen inte hur unga hanar ser ut!
hehe gå och klaga XD
ja de har en annan form på kroppen tycker jag med…. Sen kan jag ana ränder på min iaf….
har du vamt och mysigt borde han bygga snart :)

http://www.rich-ent.com/images/HenryYinPoster_LV.gif
Längst ner ser man olika sorter och betäckningar…
Double Ray
Crown Tail
Half Moon
Single Tail
Double Tail
Butter Fly
Jag antar att Single Tail är den vanliga sorten.. Undrar om de inte e Single tail som också kallas Veil Tail?
#148 jag är väldigt säker på att det är hanar..
#158 jag tvivlar ganska mycket på att de är hanar, men det lär vi märka snart, om det blir nån lek här :)
#136 Oj, vad färgen var lik min hane, men han e död nu :(
Köpte en hona idag, hon har lila/röda fenor och är lite brungrå med svarta ränder på kroppen, jättefin är hon :). Funderar på att köpa en till hona som kompis åt henne, eller vill dom vara ensamma? Tror också att det är CT honor, men vi får se, isåfall om någon får yngel på dom så vill jag tinga en CT hona om det blir nån X)
/Isa96
162# Älskar färgen :D
MVH Sofia
Vad fina kampisar :D
Underbart vackra fiskar :) Ska åka in och köpa mig en så fort jag fixat akvariumet. En fråga bara: Hur många honor borde man ha per hane? Är det för mycket att ha fem honor och en hane i samma akvarium?
Jag skrev i inlägg #130 att jag precis hade hämtat en kamphane som jag inte visste vad han skulle heta, nu heter han Frippe 
#166 Han ser ut som en riktigt Frippe ;) Får jag fråga hur du kom på namnet? Det känns inte som det vanligaste ^.^
#167 Det första namnet som dök upp var Frippe, vet inte hur, det bara kom men jag tänkte att det kan han ju inte heta.
Satt sen och funderade i flera veckor på vad han skulle heta och varje gång kom namnet Frippe upp men jag fortsatte tänka att han kan ju inte heta det.
Till slut fick det bli det eftersom jag bara tänkte på det namnet när jag såg honom och nu tycker jag faktiskt att han ser ut som en Frippe 
#168 Jag tycker det var jätte gulligt namn :]
#169 Vad bra, tack! :)
Min blåa veiltailhane Asmodeus

Min crowntailhane Lucifer

Min ena hona Nimphel .. Tror hon är en crowntail

En annan av mina honor. Har dock inte döpt henne än :) Även hon en crowntail är jag nästan säker på

Och till sist min blåa veiltail-hona Bell :)

#178 Var hittar man så snygga honor? Nu blev jag lite avundsjuk. Här hemma finns det bara gråblåa och gråröda inte alls så fina honor.
Tihi tack så mkt ^^
Nu vet jag ju inte var du bor men två av dom (de översta) Är köpta i en liten djuraffär brevid förmedlingscentralen i Tyringe och den blåa har jag köpt på ett ställe som heter tropicstallet som ligger mitt ute i skogen utanför Tyringe
Han hade en massa fina honor kvar idag när jag kollade!
Jag ska försöka få bebbar annars, du kanske är intresserad? 
#180 Synd att jag bor över 100mil bort, i Luleå. Men de var verkligen jättefina honor du hade. :)
Oj! Ja då är det liiiiite svårt kanske!
Tack så mycket
Du kommer säkert hitta några du med nån dag ^^

Jag lyckas inte få några bra bilder nu, men jag har två honor. Beata ser ut som #6 med ljuslila fenor och Berit ser ut precis som Frank (#185) fast med kortare fenor. Betata är Franks stora kärleksintresse, tycks det. Kan man veta vad de är för sorter?

jag tycker frank var en riktig snygging! ;D

trevlig tråd med fina kampfirrar! :) Hade också några för ett tag sedan, som jag dock sålde till en tjej som skulle börja odla, och hon hade större "användning" av dem ;) Så här såg de ut ivf:
Först ut är CT-hanen jag hade:
Och detta är en hane som senare blev riktigt snygg när fenorna växt ut! (Har tyvärr ingen bild på honom då)
Han var en baddare på att bygga rejäla skumbon också ;)
CT står på min önskelista! Ska se vad affären får in nästa vecka…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#196 Måste bara få påpeka att han såg väldigt mager ut..
Min White platinum HM hona.
Black melano dragon HM hane.
Yellow copper dragon Fantail hane.
Multicolor CT hane.
Blå cambodian CT hona.
Lila cambodian CT hona.
#197 Kanske lite.. Men jag matar ändå 2 gngr/dag :( Har dock bara haft honom i en och en halv vecka
P.S Är avundsjuk.
elenihadjipetrou.blogg.se
Red multicolor CT hona.
Blå/röd cambodian CT hona.
Grizzled cambodian CT hona.
Super red SD hona.
Sen har jag också en kull med ca 35 yngel från mitt White platinum HM par (hanen är tyvärr död..).
(på bilden är de 9 veckor)
#204 Vad matar du med?
Mest flingfoder och frysta röda mygglarver. Íbland rå köttfärs..
Ge mer proteintik mat (skippa flingfoder helt ett tag) så kommer kan få både vackrare färger och bättre kondition ;)
Okej :)
Men du vet mygglarverna, dom är ju indelade i portioner (små fyrkanter) men det verkar vara mkt, brukar bara ge dom halva rutan per dag, räcker inte det?
Oj, röda mygg ska du vara sjukt försiktig med, ge max 1-2 gånger per vecka och inte så mycket. De får superlätt förstoppning och de som inte blir uppätna gör gärna så nitritet höjs i vattnet. Ge hellre fryst artemia eller oxhjärta 2-3 gånger om dagen så kommer de öka i vikt.
Nej alltså de får ju inte det varje dag haha. bara någon gång i veckan.. Ja jag får väl ta och köpa oxhjärta då. Dock tvivlar jag på att arken zoo i kista har det.. hatar dom men det ligger närmast.. Hur mycket brukar det kosta? Hur mycket ska man ge dem? Har aldrigt köpt eller matat dem med oxhjärta..
Du kan be dom ta hem från Akvarieteknik om de tar hem från dom. De är i som små kuber precis som röda myggen, det är ju inte ett helt oxhjärta man får :P Jag brukar ta en kub och låta den smälta i lite vatten och sedan lösa upp den i småbitar (den är redan i småbitar) och de dom tills jag ser att magen börjar se rund och fin ut ;)
Jahaa. Fyfan vilket smartass jag är xD Tack för alla dina tips. Du kan ju riktigt mycket om dem, har du varit intresserad länge?
O ja, jag hr hållt på med kampfiskar i säkert 4 år nu.
Då förstår jag ;)
Hallo jag har skrivit en artickel om Kampfiskar inne på min blogg och nu undrar jag om n ågon har bilder dom kan tänka sig att bidra med. https://svansar.wordpress.com/
Ni får gärna komentera själva texten ochså=)
Fatta inte riktigt hur man kunde kommentera texten på sidan så gör det här i stället!
Mycket bra, innehåller all "basic" fakta, tycker också det är bra att du skriv att kampfiskar behöver ca 35-54l. Dock så tycker jag personligen inte att kampfiskar ska ha under 15l, inte 10l :P. Den varianten som blir 12 cm heter "Giant", kanske inte är så viktigt men kan vara kul för dom som läser att kolla på google efter bilder. Blev också väldigt glad att du hade länkat till min hemsida :) Tack så mycket!
Jonathan Lundin
Driver: www.bettasverige.n.nu
Bra text :) Jag skulle låna ut bilder, har en hel del på lager och du skulle kunna skicka ett PM om vad du är ute efter så ska jag se om jag har ^^
Ja det finns hanar med sådan färg, men går inte att få tag på i Sverige ;)
En helt lila hane är väldigt ovanlig, men lila finns med i olika färgkobinationer, dock så finns nog ingen av färgerna att få tag på i Sverige..
Vill man få tag på ovanligare färger får man importera men det är dock väldigt dyrt.
#226 Attans! Jag som hade hoppats på att de fanns fler färger nu haha, men tack för svaren! :)
Aut viam inveniam aut faciam
Kan försöka att fota mina honor sen, har tyvärr inga hanar ännu men skall införskaffa fler småakvarier så jag får lite plats.
Det är 2st double tail, 5st crown tail och 1st veil tail.
Här kom en gammal tråd med en massa bilder :D
MVH Sofia
tack så mkt ja letade efter en sån här!
här e min fina Kampfisk!
han heter Bubblegum men man kan kalla honom Hubba Bubba!
han känner igen mig och varje gång jag knackar försikting på glaset så brukar han komma och titta på mig!