Sätta ihop stenar, med vad för lim?
Hej.
tänkte pyssla ihop nånting häftigt med stenar, att ha som dekoration men undrar vad man kan använda som lim?
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Jag skulle nog säga att akvariumsilikon är smartast, med tanke på att det är 100% säkert för akvariet, när det väl torkat.
.. men jag limmade mina snäckors skal (äppelsnäckor), med ett vanligt superlim som är vattentätt. Men chansa inte, se till att någon annan provat det före dig, och har ett stensäkert (haha) resultat :)
Tack för svaret! Ja, jag tänkte det också, men man vet ju aldrig!
är det krångligt att hålla på med silikon´? fäster det bra?
antar att det har rätt lång torktid.. ?
Haha, fyndig du är!
Det vågar jag inte svara på :) Jag har själv inte pillat med silikon.
När vi silikonade om vårt akvarium (jag och pappa), så väntade vi i 4 dagar innan vi fyllde det på nytt.
Det vore nog vist att vänta på någon annans svar innan vi bestämmer oss för en passande tid :) (och vem orkar vänta i fyra dagar? Haha. Jag hade nog kreverat).
Ja,och eftersom jag hade tänkt bygga nåt stort och häftigt, och inte bara limma ihop två, tre stenar känns det som att det vore bra att veta! :D
känns ganska meningslöst att limma ihop några bitar i taget och vänta fyra dagar emellan varje "varv" liksom. haha
Jag skulle tro att vanlig limpistor fungerar, men jag ska inte lova något, bäst är väll kanske att skriva på andra forum med!
Hakuna matata!
Jag anvdände akvarie silikon när jag foga ihop mitt sköldpaddskar och de skulle stå 12 eller 24 timmar tror jag, så kör på de! Ta inte vad som hällst för om de är giffter i limmer så finns de risk att dina firrar dör och de vill man ju inte!
Så jag tycker silikon, de håller bra och de finns anpassat för akvarier =)
Vi köpte glas silikon som det stod på att det var till bland annat akvarium, totktiden var ca24h vi testade akvariumet efter 25h och det fungerade perfekt. Det silikonet vi köpte blev klibbfritt efter ca 15-20 min och köstade med pistol ca 100kr (stor tup) Lycka till