Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 938 ggr
gickan87
0

Fiskar till 240 l?

Idag bor det 4 praktbotior 1 L-mal 1 vändmal 2 scalare 7 sorgmanteltetror Skulle vilja ha någon mer färgglad stimfisk, kardinaltetror tex. Men är rädd att dem blir mat åt scalarna. Även slöjstjärt är jag nyfiken på men den passar väl inte heller in? Tips mottages!

MVH Erika :)

Lindzen
0

Ett gäng corydoras kanske? Mosaik/marmor guramis är ju fina, du skulle kunna ha en hona och en hane av dom. Det finns ju en hel del färgglada dvägciklider också. Regnbågfiskar eller killis har också mycket färg :)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Buller
0

Kanske palettciklider..

Jag har palettciklider med 2 praktbotior, 2 vändmal,
12 scalare, Eldstjärt, ca 30 guppy, ca 20 svärdbärare, ca 20 black molly  & ca 70 neon tetror i ett 720L & de funkar bra med mina..

tesselituss
0

Diskus!!!!

Kram /Tess

gickan87
0

#1 Fast jag vill ju ha någon mer stimfisk också. Är inte så mycket för ciklider heller. #2 Då kanske man törs köpa på sig lite neoner då? de är ju billigare än kardinaler också. #3 Diskus, speciellt den turkosa skulle jag vilja ha ett par av. Men har hört att de är svåra att sköta.

tesselituss
0

Jag anser inte Diskus svårare än andra arter. Köper man bara bra friska fiskar från början o ger dem bra förutsättningar o läser på om dem så e de inte svårare än o ha enguppy! Och med ozonapparat kan man minska ner på vattenbyten till ca en gång i veckan, självklart beroende på vad man matar med. :) jag har en Diskus tråd på sid 2 eller 3. Kika där så hittar du lite olika varianter på Diskus. Har red marlboro, heckelkross turkos, turkos snakeskin, blue diamond, pidgeon, golden sunrise och ozean green. :)

Kram /Tess

gickan87
0

Okej! Ska läsa på mer om Diskus. Är ju en väldigt vacker fisk. Fungerar den med scalare då?

tesselituss
0

De funkar oftast alldeles utmärkt med scalarer! :)

Kram /Tess