Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 3190 ggr
[Sarah E]
0

Kampfisk med endler?

Har ett 60-liters med endler, äppelsnäckor och mycket växter. Funderar på en Kampfisk. De är så fina! Föstår ju att den kommer att äta en del yngel, men det är ok tycker jag. Ja, frågan är om det fungerar?

Lindzen
0

Honor kan du ha där men gärna inte en hane. Det kan antingen bli så att hanen försöker ta död på endlersarna eller så kommer endlersarna försöka käka på hanens fenor. Oftast så brukar det inte gå så jättebra, då endlersarna också är mycket snabbare än en kamphane och tar all mat för honom. Men du kan ju prova me då får du vara beredd på att eventuellt behöva köpa ett till akvarium.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

[Sarah E]
0

Äsch då Obestämd jag som just tänkt mig en hane…men om man hittar en snäll hane då? Iofs vill jag ju inte att endlersarna ska äta på honom…

Skulle en hona trivas ensam då? Utan kampiskompisar?

[aammE]
0

Ja, honor går att ha själva. Det finns jättefina kampfiskhonor också.

[Sarah E]
0

Glad Jo jag vet ju det…men du vet, man får en bild i huvudet hur det ska se ut…fast jag ska nog satsa på en hona iaf. Egentligen är jag inte så mkt för extremt utseende på fiskar, och hanarna är ju rätt exrema. Det är ju därför jag har endler och inte vanlig guppy…

Finns det någon här som har en hona att sälja måntro?

Lindzen
0

Ja honor går lika bra ensamma, egentligen så är ju de lika reviraggressiva som hanar men inte lika ofta ;) Många uppfödare har honorna separerade precis som hanarna.

Hm.. Jag har två honor i mitt hon-akvarium som jag egentligen inte "behöver" i min uppfödning men jag har dom som backup ifall någon av de andra honorna skulle dö. Ena är en helröd halfmoon hona som är lite över ett år och den andra är en heltvit halfmoon hona som jag själv födit upp. Den röda honan har jag haft så länge att det känns fel att sälja henne och den vita är ganska mobbad och fortfarande liten pga det så hon skulle nog må bäst själv men om hennes "bättre" syster dör så har jag inget att avla vidare på :P

Mvh Linda

[Sarah E]
0

Jag är ev intresserad av den vita om du känner att du kan sälja henne :) Man blir ju lite fäst vid sina små älsklingar…

Jag antar att det är hon som finns med på filmen du la ut i "Import"-tråden? Söt!

Lindzen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, speciellt när man har födit upp henne själv. Men ska tänka över lite om jag ska sälja henne eller inte, hon kommer ju måsta bli skickad antar jag?

Hm, ja hon kanske kom med någon starns där, det är inte hon som höll på och kaxade med ena honan som var i en påse. Lägger ut en bild på henne.

Mvh Linda

[Sarah E]
0

Fin! Jo skickas måste hon isf. Men fundera du :) Jag kommer väl kika runt lite på hemmaplan också. Finns en riktigt bra akvariebutik jag ska titta i. Så måste ju familjen tycka till också, om färgen ;) Själv gillar jag vitt väldigt mycket. Ingen stress. Hur stor är hon förresten? Inte för att det spelar ngn roll egentligen, nyfiken bara :)

Lindzen
0

Hon är ungefär 3-3,5 cm, hennes fullvuxna syrra är ungefär 4-4,5 cm. Den stora röda honan är ungefär 5 cm. Det är ju främst hanarna som blir stora, honorna brukar vara där mellan 4-5 cm.

Mvh Linda

[Sarah E]
0

Oki! Ja, hör av dig om en försäljning blir aktuell :)