Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1571 ggr
moa
0

Problem med kampfisk...

Problem med kampfisk… IGEN!

Jag är hopplös och skäms för mig själv igen.

Köpte en till kampfiskhane idag, Ingvar. Han är jätte arg. Tanken var att han skulle gå i mitt 120 l kar. Det första han gjorde var att hamna i slagsmål med min palettciklidhane. Ingvar hinner inte undan utan blir biten. Ingvar är också en mycket arg Kampfisk och spänner upp sig mot alla andra fiskarna, jätte arg. Ny var det inte lång stund han var i det karet, ska man kanske vara tålmodig och chansa?

När han bråkade med mina paletter så hamnade han i min räkvas, för säkerhetensskull. Han är just nu mycket nöjd Kampfisk som äter räkor :/

Jag har alltså mitt 120 l kar där det bland annat går scalare, Gurami och en del dvärgciklider.

Jag har ett 40 l där det går en kampfiskhane och två honor.

Och så har jag en 20 l räkvas.

I samtliga finns det såklart pump och värmare.

Så, var gör jag bäst av Ingvar?

Lindzen
0

Skaffa ett eget kar åt honom. Ska man försöka ha en hane tillsamans med andra väldigt aggressiva revirhävdande fiskar (gurami, scalare, ciklider) så måste man räkna med att han med största säkerhet inte kommer kunna vara där. Kamphanar trivs oftast bäst själva, din hane är ett exempel på detta med tanke på att han till och med käkar upp dina räkor, han är helt enkelt sig själv.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se